Programul flexibil, metoda de atragere a personalului
Data publicarii: 16-11-2007 | HR/CariereAproximativ 90% dintre angajati considera programul flexibil ca fiind un criteriu important atunci cand isi aleg un job, potrivit unui studiu realizat de Monster, unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare a fortei de munca din lume.
Angajatorii ar trebui sa-si imbunatateasca brandul de angajare, creand si promovand o atmosfera de lucru flexibila. In schimb, insa, 58% dintre angajati sunt de parere ca angajatorii incurajeaza munca peste program. Specialistii HR sunt mai optimisti - mai mult de jumatate dintre ei considera raportul dintre munca si viata personala ca fiind o initiativa importanta in cadrul companiilor pentru care lucreaza.
De asemenea, 56% dintre specialistii HR cred ca raportul munca/viata personala se va imbunatati in viitorul apropiat, iar 44% dintre acestia sunt de parere ca programele flexibile se vor imbunatati simtitor in urmatorii cinci ani.
Potrivit unui raport despre timpul de lucru in tarile UE, realizat de Fundatia Europeana pentru Imbunatatirea Conditiilor de Viata si de Munca (Eurofound), angajatii din Romania petrec cel mai mult timp la serviciu, alaturi de cei din Estonia, Letonia, Ungaria si Polonia, cu o medie de 1.840 de ore pe an.
Lucratorii din UE au in medie 33,7 zile libere pe an, iar Suedia conduce in topul tarilor cu cele mai multe zile libere - 42, urmata de Germania (40 de zile), Italia (39 de zile), Luxemburg si Danemarca (38 de zile).
In 2006, numarul mediu de ore muncite pe saptamana, pentru salariatii cu norma intreaga, a variat de la 42,1 ore, in Letonia, la 37,6 ore, in Franta.
Tendinta
Angajatorii trebuie sa-si imbunatateasca brandul de angajare, creand si promovand o atmosfera de lucru flexibila. In schimb, 58% dintre angajati sunt de parere ca angajatorii incurajeaza munca peste program.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online