89% din afacerile in franciza sunt de succes

Data publicarii: 19-11-2007 | Afaceri

Cifra de afaceri inregistrata de retelele de franciza din Romania transforma aceasta forma de business dintr-o afacere sigura, precauta, in una vadit profitabila. "La sfarsitul acestui an, anticipam o crestere a cifrei de afaceri a firmelor francizate cu cel putin 20% fata de 2006, aceasta ajungand sa depaseasca 1,2 miliarde de euro", a spus directorul Asociatiei Retelelor de Franciza din Romania, Razvan Blid. In momentul de fata, in tara noastra activeaza circa 900 de achizitori de francize, insa rata de succes a afacerii va urca rapid numarul acestora.

"Rata de succes a afacerilor in sistem franciza derulate anul trecut in Romania a fost de 89%, rata intalnita si in celelalte tari din Comunitatea Europeana. Rata de succes se refera la afacerile in franciza care raman deschise si peste cel putin trei ani de la lansare", precizeaza Blid. Cifra de afaceri a fost realizata de 285 de marci prezente in Romania, 65% din aceasta cifra fiind generata in Bucuresti.

In acest moment, 47 de marci romanesti vand francize, iar sase dintre ele s-au dezvoltat regional si functioneaza peste hotare, iar printre ele se numara Romstal, Mobexpert, Jolidon si Leonardo. "Franciza" este un fenomen relativ recent intrat pe piata autohtona. Pentru multi romani, franciza este o necunoscuta, insa in esenta este o afacere pe intelesul tuturor. Francizorul transmite dreptul de folosinta asupra semnelor de atragere a clientelei (numele comercial, insemnele comerciale si know-how-ul), dar nu dreptul de proprietate asupra acestora. Francizatul este acel comerciant, persoana fizica sau juridica, selectionat de catre francizor, care adera la reteaua de franciza.

Curentul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: