Hipermarketurile estimeaza vanzari cu 50% mai mari in luna decembrie
Data publicarii: 22-11-2007 | AfaceriPrincipalii operatori de hipermarketuri de pe piata romaneasca de retail estimeaza in luna decembrie o crestere a vanzarilor cu cel putin 50% comparativ cu rulajul inregistrat intr-o luna obisnuita, in special la produsele specifice sarbatorilor, au declarat reprezentantii companiilor.
"Fata de o luna obisnuita, in luna decembrie estimam vanzari mai mari cu aproximativ 50%. Cele mai mari cresteri se vor inregistra pentru produsele specifice sarbatorilor de iarna: dulciuri, jucarii, textile, electrocasnice, sport de iarna, cosmetice, cozonaci, vin, carne. Vom comercializa o gama foarte larga de produse specifice Craciunului si anume brazi, globuri, instalatii luminoase, beteala si altele " a declarat directorul de marketing Carrefour Romania, Andreea Mihai.
Andreea Mihai a adaugat ca anul acesta Carrefour Romania estimeaza vanzari mai mari decat anul trecut in perioada precedenta sarbatorilor, inclusiv pe segmentul de mancare gata preparata care va contine toate produsele traditionale destinate Craciunului pentru ca timpul pe care gospodinele il au la dispozitie este foarte scurt.
Hipermarketurile Real estimeaza de asemenea o crestere semnificativa a vanzarilor in saptamanile premergatoare Craciunului, mai ales pe segmentele imbracaminte, produse electrocasnice, dulciuri, decoratiuni specifice de sezon (brazi, globuri, ghirlande) sau la produse precum ciocolata si whisky unde vanzarile pot creste de circa sapte ori, sau la vin, unde cresterile se pot tripla in comparatie cu o perioada obisnuita a anului.
"In perioada sarbatorilor de Craciun vanzarile cresc la toate categoriile. In mod normal sarbatorile aduc o crestere a volumului vanzarilor fata de alte perioade ale anului de aceea estimam ca vanzarile per total sa creasca cu peste 60% in luna decembrie, fata de luna anterioara" a declarat Adriana Pita, head of corporate communication&PR Real Hypermarket Romania.
Chiar si cei mai recenti jucatori, precum Auchan Romania care a patruns pe piata in toamna anului trecut considera ca anul acesta vanzarile dinaintea sarbatorilor de iarna vor creste cu peste 50% comparativ cu o luna obisnuita, deoarce consumatorii romanii au inceput sa fie familiarizati cu brandul si hipermarketurile Auchan. Pe langa produsele sezoniere, reprezentantii Auchan considera ca o crestere semnificativa (de aproape doua ori) o vor inregistra si produsele de post.
Operatorul german al hipermarketurilor Kaufland estimeaza in luna decembrie vanzari cu circa 20% mai mari. "Vor creste vanzarile in special pe segmentul de alimente, indeosebi cele specifice perioadei de Craciun, cat si pe segmentul de non food, in special pe produsele electro. In general nu avem marfa ramasa de la un sezon la altul deoarece atunci cand se apropie sfarsitul de sezon marfa respectiva este redusa pentru a lichida stocurile", au declarat reprezentantii Kaufland Romania.
Pe piata romaneasca a hipermarketurilor sunt prezenti momentan cinci mari operatori internationali si anume Carrefour care detine 10 magazine, Kaufland care detine 31 de magazine, Real Hypermarket cu 12 magazine, Cora cu trei magazine si Auchan cu patru magazine. Pe langa acestia mai este prezent si singurul operator de hipermarketuri cu capital romanesc si anume Pic Group care are trei magazine, urmand sa mai deschida doua unitati pana la finele lunii.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză