Bunurile de larg consum sunt mai scumpe in Romania decat in Bulgaria
Data publicarii: 23-11-2007 | EconomieNivelul preturilor la principalele categorii de pe piata bunurilor de larg consum (FMCG) a fost anul trecut in medie cu 40% mai mare in Romania decat in Bulgaria, iar aceasta tendinta se mentine in continuare desi comertul romanesc modern este mult mai dezvoltat, potrivit unui studiu al GfK.
"Dezvoltarea comertului modern a contribuit semnificativ la trend-ul ascendent al consumului, el atingand pragul de 37% in 2007, fata de 32% in 2006, in timp ce la vecinii nostri anul trecut ajunsese la 23%. In ciuda dezvoltarii mai puternice a comertului modern, care aduce la consumator preturi mai accesibile, in Romania continuam sa platim preturi semnificativ mai mari pe produse de larg consum decat o fac vecinii nostri bulgari" se arata in studiul companiei de cercetari de piata GfK.
Dezvoltarea comertului modern a fost influentata in principal de expansiunea marilor lanturi de hipermarketuri din Romania precum si cea a discounter-ilor, care au ajuns la cote de piata de 13%, respectiv 5%. Aceasta dezvoltare a dus la sporirea cheltuielilor private cu bunurile de larg consum care au crescut cu 12% in primele sase luni, in timp ce ratele trimestriale de crestere la bulgari se ridica la 4% in medie.
Cele mai mari diferente de preturi dintre Romania si Bulgaria au fost inregistrate la detergentii manuali de vase, bauturi racoritoare carbogazoase si iaurturi. Exista insa si cateva exceptii la care bulgarii sunt superiori romanilor in ceea ce priveste pretul mediu, cum ar fi mustarul si cafeaua instant.
Cateva categorii de produse au inregistrat anul trecut aceeasi rata de crestere a preturilor in cele doua tari vecine. Astfel anul precedent comparativ cu 2005 pretul iaurturilor a avut o crestere de 11%, la detergentii de rufe cresterea a fost de 6-7%, iar la praline de 10-12%. La ulei, sucuri necarbonatate sau produse de curatenie, pretul mediu a evoluat in mod diferit, dar a crescut in 2006 fata de 2005 semnificativ mai mult in Romania la alte categorii precum: sapun, produse de ingrijire a parului, ketchup, maioneza si biscuiti.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private