In criza de personal, bancile isi robotizeaza operatiunile

Data publicarii: 26-11-2007 | Finante-Banci

Institutiile bancare isi doteaza sucursalele cu logistica de ultima ora, care inlocuieste angajatii din relatiile cu publicul, impulsionand astfel afacerile producatorilor de echipamente, noteaza Adevarul. Chiar daca, pe piata romaneasca, furnizorii aduc de mai multa vreme echipamentele necesare automatizarii operatiunilor bancare, vanzarile acestora au inceput sa creasca abia acum, in a doua jumatate a anului 2007. Fenomenul se explica prin faptul ca astfel de echipamente - recirculatoare de numerar, numaratoare automate de bani, ATM-uri, schimbatoare de valuta, incasatoare etc. - au "darul" de a inlocui personalul calificat, tot mai greu de gasit in ultima perioada.

Optimism debordant la targul "Technobank", desfasurat la Bucuresti, in organizarea FinMedia: expozantii care etaleaza diversele "masinarii" necesare dotarii bancilor sunt convinsi ca vanzarile acestora vor creste exponential, avand in vedere presiunea ce impinge insitutiile bancare sa se doteze la ultimele standarde. Expozantii ne-au declarat ca, pe de-o parte, bancile se confrunta cu o criza de personal ce nu poate fi suplinita decat printr-o automatizare intensiva a operatiunilor, iar pe de alta parte a intervenit necesitatea rapiditatii, in conditii de siguranta deplina, in manevrarea numerarului.

Mina de aur pentru furnizorii de tehnologie

Acestor factori li se adauga ascutirea concu­ren­tei dintre banci si cresterea numarului de sucursale, care impulsioneaza cererea de echipamente si logistica bancara.Pe langa banalele ATM-uri, case de marcat sau numaratoare de cash cu care deja ne-am obisnuit, vanzarile au inceput sa creasca si in cazul unor echipamente mai putin solicitate pana in prezent.

Recirculatorul de numerar, spre exemplu, lansat pe piata romaneasca de catre Eutron si instalat in premiera la ProCredit Bank, urca vertiginos in topul vanzarilor. S-a remarcat prin functiile sale de inlocuire a mai multor operatiuni, intre care cea mai importanta este efectuarea rapida atat a incasarilor, cat si a platilor de numerar.

"In loc sa numere banii primiti sau eliberati, operatorul de cont poate sa se ocupe de alte prioritati, transformandu-se practic in agent de vanzari", ne-au declarat reprezentantii companiei producatoare. Ei au adaugat ca Eutron va mai aduce in tara noastra "o serie de proiecte inteligente, in premiera pentru Romania, testate deja pe alte piete". Potrivit reprezentantilor companiei, "in sistemul bancar romanesc incepe sa se manifeste tot mai mult preocuparea fata de competitia reala, care se exprima prin reducerea costurilor per client".

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: