Romanii renunta greu la mancare pentru servicii
Data publicarii: 28-11-2007 | LifestylePonderea cheltuielilor cu alimentele in totalul veniturilor romanilor se mentine ridicata. Chiar daca am coborat de undeva de la 60% la inceputul mileniului trei undeva la 38% in 2005, totusi suntem departe de media UE. In acest context au de suferit serviciile, concetatenii nostri cheltuind pentru acestea doar 17% din totalul veniturilor. "Noi cheltuim pe servicii doar 17%, ceea ce este foarte putin", a spus Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului. El a aratat ca in tarile dezvoltate serviciile au o contributie cuprinsa intre 60% si 80% la PIB, in timp ce "noi de o scurta vreme am reusit putin peste 50%".
Tabloul inflatiei, care cuprinde trei ecrane, respectiv dinamica marfurilor alimentare, a celor nealimentare si dinamica serviciilor, totalizeaza 10.000 de puncte. Din acestea, segmentul marfurilor alimentare cumuleaza 3.800 de puncte, ceea ce inseamna ca romanii cheltuiesc 38% din venituri pe alimente.
"Nivelul cheltuielilor pentru mancare este foarte ridicat avand in vedere ca o definitie americana a saraciei spune ca o familie este saraca daca cheltuieste mai mult de o treime din venituri pe alimente", a spus Vasilescu. "Bulgarii, care traiesc la sud de Dunare, unde e mai cald, au reusit sa transfere o pondere importanta de la mancare la servicii si sunt cu mult inaintea noastra la acest capitol. Noi am reusit sa transferam din tabloul marfurilor alimentare in tabloul marfurilor nealimentare, unde o mare parte din cheltuieli sunt destinate intretinerii locuintei", a explicat Vasilescu.
Mai mult, o pondere importanta din cheltuielile care au fost transferate de la alimente s-au indreptat catre cheltuielile pentru caldura, energie electrica, apa si gaze. Pentru calculul inflatiei, Romania stabileste ponderile in tablou pe baza cercetarilor realizate in 2005, in timp ce Bulgaria ia in calcul cercetarile din 2006.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI