Brandurile de lux au note proaste la capitolul protectia mediului
Data publicarii: 01-12-2007 | DiverseCompaniile de lux au primit note proaste la capitolul protectia mediului de la organziatia World Wide Fund for Nature, reprezentanta din Marea Britanie, care a realizat prima analiza a brandurilor de lux. Raportul Deeper Luxury a facut topul a 10 branduri pe baza datelor de performanta raportate de acestea si pe baza felului in care au fost vazute de media si organizatiile nonguvernamentale. Raportul a analizat actiunile companiilor in ce priveste problemele de mediu si sociale.
L'Oreal se afla in fruntea listei, fiind notata doar cu un C+. Compania de cosmetice este urmata de Hermes si LVMH, fiecare tot cu cate un C+. Urmatoarele pe lista sunt Coach, cu un C, Tiffany & Co cu un D+, Swatch, PPR si Richmont, cu cate un D, iar la coada listei se afla Bulgari si Tods, fiecare cu cate un F. Unele dintre brandurile detinute de companii includ Gucci, Yves Saint Laurent, Garnier si Louis Vuitton.
"Acest raport este un apel la actiune pentru brandurile de top ale lumii pentru a-si imbunatati felul in care fac afaceri", a declarat Anthony Kleanthous, reprezentant al WWF. "Companiile de lux trebuie sa faca mai multe pentru a-si justifica valoarea intr-o lume inegala si constransa din punct de vedere al resurselor", a adaugat acesta.
"Impactul direct asupra mediului al brandurilor de lux este semnificativ", se precizeaza in raportul care identifica si unele masuri pentru inverzirea acestor companii. Deeper Luxury recomanda axarea pe calitatea ecologica a produselor, pe crearea unor produse care sa dureze si oferirea unor facilitate de inapoiere si reparare.
Pe langa problemele de mediu, raportul mai analizeaza si domenii precum comertul ilegal de animale, drepturile omului, coruptia si dreptul muncii.
Desi companiile au primit note proaste, raportul evidentiaza si unele eforturi ale brandurilor, mentionand faptul ca Louis Vuitton are cinci centre de reparatii in Japonia, a incetat sa foloseasca plasticul pentru ambalare si masoara emisiile de dioxid de carbon de care este responsabil sectorul sau de retail.
Deeper Luxury abordeaza si problema celebritatilor si relatia lor cu brandurile. WWF cere celebritatilor sa nu promoveze brandurile "murdare".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024