Carrefour, in discutii pentru preluarea Plus
Data publicarii: 06-12-2007 | AfaceriRetailerul francez Carrefour este interesat si se afla in discutii avansate pentru achizitionarea retelei de magazine de tip discount Plus, marca a grupului Tengelmann, din Romania si Bulgaria, urmand ca tranzactia sa fie anuntata in urmatoarele zile, potrivit editiei de joi a Business Standard.
Grupul Tengelmann ar putea semna, zilele urmatoare, contractul de vanzare-cumparare a magazinelor Plus din Romania si Bulgaria, potrivit sursei citate. Preluarea lanturilor de magazine Plus ar putea da posibilitatea gigantului francez sa intre pe un al treilea format de magazine in Romania, respectiv cel al magazinelor de convenienta, dupa ce, acum, francezii sunt prezenti pe piata locala pe segmentul hipermarketurilor si supermarketurilor.
Contactati de Business Standard, reprezentantii celor doua companii nu au comentat informatiile privind intentia Carrefour de a prelua lantul Plus din Romania si Bulgaria, insa au lasat sa se inteleaga ca au auzit ca exista negocieri in acest sens la nivelul conducerii.
Reteaua Plus numara in Romania 50 de magazine, in care au fost investite peste 60 milioane de euro. Oficialii Plus au declarat, recent, ca vor ca, pana la finalul anului financiar, care se va incheia pe 30 aprilie 2008, reteaua sa ajunga sa detina 70 de magazine. Plus este marca a grupului german Tengelmann. Principalii concurenti pe segmentul magazinelor de tip discount din Romania sunt miniMax Discount, Kaufland, XXL Megadiscount si Penny Market.
Carrefour a mai cumparat, in vara aceasta, de la Tengelmann, reteaua de supermarketuri Plus din Spania, contra sumei de 200 milioane de euro, pentru a o integra in propriul sau lant de supermarketuri, Dia, potrivit cotidianului El Pais. La finalul anului 2006, reteaua de magazine Dia, detinuta de Carrefour, includea 2.806 magazine in Spania si avea vanzari anuale de 3,56 miliarde euro.
In Romania, Carrefour detine o retea de zece hipermarketuri. Grupul francez a raportat, pentru anul trecut, o cifra de afaceri de 609 milioane euro si estimeaza pentru acest an o crestere de minimum 10%. Carrefour a preluat, recent, lantul de magazine Artima, contra sumei de 55 milioane de euro, in vederea consolidarii pozitiei pe piata din Romania. Reteaua Artima opereaza 21 de magazine, concentrate in vestul tarii, cu o suprafata totala de vanzari de 21.000 de metri patrati, care se adauga unei suprafete de circa 80.000 de metri patrati spatiu comercial operat de Carrefour in tara.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI