Carrefour, in discutii pentru preluarea Plus
Data publicarii: 06-12-2007 | AfaceriRetailerul francez Carrefour este interesat si se afla in discutii avansate pentru achizitionarea retelei de magazine de tip discount Plus, marca a grupului Tengelmann, din Romania si Bulgaria, urmand ca tranzactia sa fie anuntata in urmatoarele zile, potrivit editiei de joi a Business Standard.
Grupul Tengelmann ar putea semna, zilele urmatoare, contractul de vanzare-cumparare a magazinelor Plus din Romania si Bulgaria, potrivit sursei citate. Preluarea lanturilor de magazine Plus ar putea da posibilitatea gigantului francez sa intre pe un al treilea format de magazine in Romania, respectiv cel al magazinelor de convenienta, dupa ce, acum, francezii sunt prezenti pe piata locala pe segmentul hipermarketurilor si supermarketurilor.
Contactati de Business Standard, reprezentantii celor doua companii nu au comentat informatiile privind intentia Carrefour de a prelua lantul Plus din Romania si Bulgaria, insa au lasat sa se inteleaga ca au auzit ca exista negocieri in acest sens la nivelul conducerii.
Reteaua Plus numara in Romania 50 de magazine, in care au fost investite peste 60 milioane de euro. Oficialii Plus au declarat, recent, ca vor ca, pana la finalul anului financiar, care se va incheia pe 30 aprilie 2008, reteaua sa ajunga sa detina 70 de magazine. Plus este marca a grupului german Tengelmann. Principalii concurenti pe segmentul magazinelor de tip discount din Romania sunt miniMax Discount, Kaufland, XXL Megadiscount si Penny Market.
Carrefour a mai cumparat, in vara aceasta, de la Tengelmann, reteaua de supermarketuri Plus din Spania, contra sumei de 200 milioane de euro, pentru a o integra in propriul sau lant de supermarketuri, Dia, potrivit cotidianului El Pais. La finalul anului 2006, reteaua de magazine Dia, detinuta de Carrefour, includea 2.806 magazine in Spania si avea vanzari anuale de 3,56 miliarde euro.
In Romania, Carrefour detine o retea de zece hipermarketuri. Grupul francez a raportat, pentru anul trecut, o cifra de afaceri de 609 milioane euro si estimeaza pentru acest an o crestere de minimum 10%. Carrefour a preluat, recent, lantul de magazine Artima, contra sumei de 55 milioane de euro, in vederea consolidarii pozitiei pe piata din Romania. Reteaua Artima opereaza 21 de magazine, concentrate in vestul tarii, cu o suprafata totala de vanzari de 21.000 de metri patrati, care se adauga unei suprafete de circa 80.000 de metri patrati spatiu comercial operat de Carrefour in tara.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut