Aspiratia principala a romanilor este sa aiba o casa
Data publicarii: 06-12-2007 | DiversePrioritatea pentru 12% dintre romani este sa plece in strainatate, iar pentru 20% proiectul de viitor cel mai important il reprezinta cumpararea unei case, in timp ce ponderea celor care doresc sa aiba o firma proprie in Romania este de numai 14 procente, arata Barometrul Opiniei Publice.
Potrivit datelor Barometrului Opiniei Publice 1998-2007 realizat de Fundatia Soros, aspiratia majora a romanilor este aceea de a avea o casa "asa cum trebuie", 20% dintre acestia plasand construirea sau cumpararea unei case in topul proiectelor prioritare pentru urmatorii doi-trei ani.
Totodata, studiul arata ca cei care vor sa aiba o firma proprie sunt mai putini, reprezentati de 14% din populatie. Resursa solicitata cel mai mult de aceste persoane o reprezinta relatiile personale bogate. In acelasi timp, pentru 12% dintre romani prioritara este posibilitatea de a pleca sa munceasca in strainatate. Potrivit autorilor studiului, cei care vor sa plece la munca in alta tara sunt persoane cu o stare materiala inferioara mediei pe tara. De asemenea, Barometrul Opiniei Publice indica faptul ca proiectele de plecare la munca in strainatate sunt cu o probabilitate mai mare pentru persoanele care locuiesc in comunitati relativ dezvoltate.
"In legatura cu toate acestea, dar si cu alte posibile cheltuieli sau proiecte este inregistrata si ponderea de aproximativ 18% persoane care doresc sa faca un imprumut sau sa ia un credit de la o banca. Ca regula generala, cei mai bogati in proiecte sunt tinerii si cei care au mai lucrat in strainatate. Sistematic ei vor mai mult decat ceilalti, ei vor sa aiba locuinte noi, sa isi deschida firme, sa faca imprumuturi si sa plece, de cele mai multe ori, din nou, la lucru in strainatate", spun autorii studiului.
Barometrul de Opinie Publica (BOP) este un program de cercetare si analiza a opiniei publice din Romania, care are in centrul sau cercetarea cantitativa - sondaj de opinie - bianuala Barometrul de Opinie Publica, la care se adauga cercetari dedicate focalizate pe anumite segmente ale societatii - Barometrul Rural, Romania Urbana, Barometrul de Gen. BOP are la baza o serie de sondaje reprezentative pentru populatia adulta neinstitutionalizata a Romaniei, realizate de doua ori pe an (in mai si octombrie), cu un esantion mare (1.800-2.200 persoane), folosind o schema de esantionare probabilista, cu control extern al culegerii datelor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI