Fuziunea Aeroporturilor Otopeni si Baneasa ar putea fi abrogata
Data publicarii: 06-12-2007 | EconomieFuziunea Aeroporturilor Internationale Henri Coanda - Otopeni si Aurel Vlaicu - Baneasa ar putea fi abrogata, potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern, la nici un an de la infiintarea Companiei Aeroporturi Bucuresti. Noua Hotarare de Guvern abroga fuziunea celor doua aeroporturi, care a devenit operationala in luna mai, anunta Rompres.
Fuziunea va fi abrogata din cauza faptului ca nu era posibila listarea prin oferta publica secundara a unui pachet de cinci la suta din capitalul social la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) dupa ce Aviatia Utilitara a contestat in justitie fuziunea.
Cum o solutie definitiva se lasa asteptata, Ministerul Transporturilor a decis sa abroge fuziunea si sa reinfiinteze cele doua societati distincte care sa administreze aeroporturile internationale din Bucuresti.
Fuziunea a fost suspendata in luna iunie, dupa ce judecatorul delegat de pe langa Registrul Comertului a solicitat rezolvarea problemei unui teren de 8,9 hectare apartinand Companiei Aviatia Utilitara, care se afla in vecinatatea Aeroportului Baneasa.
Potrivit reprezentantilor celor doua aeroporturi, solutionarea litigiului ar putea dura peste doua ani, ceea ce ar bloca si planurile de investitii ale celor doua aeroporturi.
In prezent, pachetul majoritar de actiuni la cele doua aeroporturi, respectiv 80 la suta din actiuni, este detinut de statul roman prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in timp ce restul pachetului de actiuni apartine Fondului Proprietatea.
Ca urmare a aderarii la Uniunea Europeana, aeroporturile din Romania vor inregistra in medie o crestere cu 30 la suta a numarului de pasageri, astfel incat este necesara reorganizarea acestora pentru sustinerea unor investitii pentru cresterea capacitatii.
Aeroportul Henri Coanda din Otopeni a raportat un trafic in crestere incepand din 2000. In 2004, circa 2,6 milioane pasageri au tranzitat Aeroportul Henri Coanda, in 2005 s-au inregistrat circa trei milioane pasageri, in crestere cu 15 la suta, iar in 2006 circa 3,5 milioane de pasageri, in crestere cu peste 15 la suta. Pentru 2007, conducerea Aeroportului estimeaza un trafic de circa 4,5 milioane de pasageri.
Reprezentantii Aeroportului Aurel Vlaicu din Baneasa estimeaza ca in acest va inregistra circa un milion de pasageri, cu circa 35 la suta mai mult fata de anul 2006, cand s-au inregistrat 700.000 de pasageri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut