Fuziunea Aeroporturilor Otopeni si Baneasa ar putea fi abrogata
Data publicarii: 06-12-2007 | EconomieFuziunea Aeroporturilor Internationale Henri Coanda - Otopeni si Aurel Vlaicu - Baneasa ar putea fi abrogata, potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern, la nici un an de la infiintarea Companiei Aeroporturi Bucuresti. Noua Hotarare de Guvern abroga fuziunea celor doua aeroporturi, care a devenit operationala in luna mai, anunta Rompres.
Fuziunea va fi abrogata din cauza faptului ca nu era posibila listarea prin oferta publica secundara a unui pachet de cinci la suta din capitalul social la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) dupa ce Aviatia Utilitara a contestat in justitie fuziunea.
Cum o solutie definitiva se lasa asteptata, Ministerul Transporturilor a decis sa abroge fuziunea si sa reinfiinteze cele doua societati distincte care sa administreze aeroporturile internationale din Bucuresti.
Fuziunea a fost suspendata in luna iunie, dupa ce judecatorul delegat de pe langa Registrul Comertului a solicitat rezolvarea problemei unui teren de 8,9 hectare apartinand Companiei Aviatia Utilitara, care se afla in vecinatatea Aeroportului Baneasa.
Potrivit reprezentantilor celor doua aeroporturi, solutionarea litigiului ar putea dura peste doua ani, ceea ce ar bloca si planurile de investitii ale celor doua aeroporturi.
In prezent, pachetul majoritar de actiuni la cele doua aeroporturi, respectiv 80 la suta din actiuni, este detinut de statul roman prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in timp ce restul pachetului de actiuni apartine Fondului Proprietatea.
Ca urmare a aderarii la Uniunea Europeana, aeroporturile din Romania vor inregistra in medie o crestere cu 30 la suta a numarului de pasageri, astfel incat este necesara reorganizarea acestora pentru sustinerea unor investitii pentru cresterea capacitatii.
Aeroportul Henri Coanda din Otopeni a raportat un trafic in crestere incepand din 2000. In 2004, circa 2,6 milioane pasageri au tranzitat Aeroportul Henri Coanda, in 2005 s-au inregistrat circa trei milioane pasageri, in crestere cu 15 la suta, iar in 2006 circa 3,5 milioane de pasageri, in crestere cu peste 15 la suta. Pentru 2007, conducerea Aeroportului estimeaza un trafic de circa 4,5 milioane de pasageri.
Reprezentantii Aeroportului Aurel Vlaicu din Baneasa estimeaza ca in acest va inregistra circa un milion de pasageri, cu circa 35 la suta mai mult fata de anul 2006, cand s-au inregistrat 700.000 de pasageri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private