Piata romaneasca, nepregatita pentru bancile specializate
Data publicarii: 11-12-2007 | Finante-BanciAnalistii estimeaza ca institutiile financiare de nisa vor merge cu "motoarele" in plin abia in trei-cinci ani. Pe masura ce concurenta se intensifica, bancile se vad nevoite sa abordeze tot mai specific diferite segmente de piata. Institutiile de credit au lansat produse special gandite pentru pensionari, tineri sau diverse categorii socio-profesionale, insa publicul targetat nu alege, inca, oferte de nisa.
Analistii sustin ca momentul de fata, piata romaneasca nu este suficient dezvoltata. Dragos Cabat, presedintele Chartered Financial Analyst (CFA), este de parere ca specializarea este o tendinta normala a oricarei piete emergente.
"In strainatate functioneaza de mult banci agricole, institutii de credit specializate pe imprumuturi imobiliare sau cele care finanteaza prioritar anumite sectoare industriale. Piata romaneasca nu este insa suficient de dezvoltata si cred ca ne vor trebui cel putin trei, daca nu chiar cinci ani, pentru a fi cu adevarat pregatiti".
Concurenta impune focalizarea pe segmente-cheie
Analistul CFA a mai declarat ca principala problema intampinata de bancile de nisa este data de faptul ca aceste institutii apeleaza la surse de finantare specifice, adesea diferite de clasicele atrageri de depozite.
"Atunci cand mediul bancar autohton va fi pregatit, vom asista cu siguranta la intrarea pe piata a numeroase banci de nisa.
Pentru moment, bancile universale prefera sa opereze prin divizii separate, dar aceastea s-ar putea desprinde pe viitor de bancile-mama", a concluzionat Cabat.
Daca pana nu de mult, piata bancara autohtona era abordata in multe privinte ca un tot unitar, in prezent, tot mai multe institutii de credit se focalizeaza asupra unor grupuri-tinta tot mai specifice.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI