Piata romaneasca, nepregatita pentru bancile specializate
Data publicarii: 11-12-2007 | Finante-BanciAnalistii estimeaza ca institutiile financiare de nisa vor merge cu "motoarele" in plin abia in trei-cinci ani. Pe masura ce concurenta se intensifica, bancile se vad nevoite sa abordeze tot mai specific diferite segmente de piata. Institutiile de credit au lansat produse special gandite pentru pensionari, tineri sau diverse categorii socio-profesionale, insa publicul targetat nu alege, inca, oferte de nisa.
Analistii sustin ca momentul de fata, piata romaneasca nu este suficient dezvoltata. Dragos Cabat, presedintele Chartered Financial Analyst (CFA), este de parere ca specializarea este o tendinta normala a oricarei piete emergente.
"In strainatate functioneaza de mult banci agricole, institutii de credit specializate pe imprumuturi imobiliare sau cele care finanteaza prioritar anumite sectoare industriale. Piata romaneasca nu este insa suficient de dezvoltata si cred ca ne vor trebui cel putin trei, daca nu chiar cinci ani, pentru a fi cu adevarat pregatiti".
Concurenta impune focalizarea pe segmente-cheie
Analistul CFA a mai declarat ca principala problema intampinata de bancile de nisa este data de faptul ca aceste institutii apeleaza la surse de finantare specifice, adesea diferite de clasicele atrageri de depozite.
"Atunci cand mediul bancar autohton va fi pregatit, vom asista cu siguranta la intrarea pe piata a numeroase banci de nisa.
Pentru moment, bancile universale prefera sa opereze prin divizii separate, dar aceastea s-ar putea desprinde pe viitor de bancile-mama", a concluzionat Cabat.
Daca pana nu de mult, piata bancara autohtona era abordata in multe privinte ca un tot unitar, in prezent, tot mai multe institutii de credit se focalizeaza asupra unor grupuri-tinta tot mai specifice.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut