Firmele alimentare europene isi vor schimba publicitatea pentru copii
Data publicarii: 12-12-2007 | MediaPrincipalele companii din industria europeana alimentara si de bauturi au cazut de acord sa isi schimbe politica publicitara pentru copii, fixand standarde pentru continutul nutritional ca sa incurajeze un stil de viata mai sanatoasa, au anuntat marti 11 firme, citate de Reuters.
Miscarea survine in contextul in care Uniunea Europeana a solicitat recent jucatorilor din industria alimentara sa foloseasca un sistem de comunicare comerciala care sa ii sustina pe parinti in alcatuirea unei diete adecvate si in alegerea unui stil de viata corect pentru copiii lor, arata un comunicat comun a 11 companii din domeniu.
Companiile au fost de acord sa nu faca reclama produselor alimentare si bauturilor in timpul programelor televizate, pe paginile de internet sau in publicatiile tiparite care ar putea avea ca public-tinta copiii cu varsta sub 12 ani, cu exceptia produselor care intrunesc conditiile specifice de nutritie.
Companiile nu se vor angaja in comunicari comerciale referitoare la produse alimentare si bauturi nici in spatiul scolilor primare, cu exceptia acelora unde administratia scolii a solicitat acest lucru sau a incheiat un acord in acest sens in scopuri educationale, potrivit comunicatului citat de Reuters.
Companiile, care dau impreuna aproximativ doua treimi din banii cheltuiti anual pentru publicitatea pentru produse alimentare si bauturi in Uniunea Europeana, vor aplica masurile voluntar, pana la sfarsitul lui 2008, mai scrie Reuters.
Printre companii se numara Coca-Cola Co, Groupe Danone, Burger King, Kellogg, Kraft Foods Inc, Mars Inc, Nestle, PepsiCo Inc si Unilever.
Fiecare dintre companii a acceptat sa publice angajamentele referitoare la publicitatea pentru copii pe o pagina speciala de internet in decursul urmatoarelor 12 luni.
Comisarul european pentru probleme de sanatate, Markos Kyprianou, si-a exprimat optiunea pentru o abordare de auto-reglementare a obezitatii, pe care a etichetat-o drept cea mai mare amenintare cu care se confrunta Uniunea Europeana din punctul de vedere al sanatatii. Copiii reprezinta o problema speciala.
Potrivit statisticilor Comisiei Europene, bratul executiv al Uniunii Europene, numarul de copii inregistrati ca supraponderali sau obezi a depasit 22 de milioane anul acesta de la 14 milioane in 2005.
Cazurile de obezitate s-au triplat din perioada anilor 1980 in multe tari din Uniunea Europeana, potrivit datelor Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), in timp ce bolile legate de obezitate reprezinta pana la 7% din costurile UE pentru ingrijirea sanatatii.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private