Firmele alimentare europene isi vor schimba publicitatea pentru copii
Data publicarii: 12-12-2007 | MediaPrincipalele companii din industria europeana alimentara si de bauturi au cazut de acord sa isi schimbe politica publicitara pentru copii, fixand standarde pentru continutul nutritional ca sa incurajeze un stil de viata mai sanatoasa, au anuntat marti 11 firme, citate de Reuters.
Miscarea survine in contextul in care Uniunea Europeana a solicitat recent jucatorilor din industria alimentara sa foloseasca un sistem de comunicare comerciala care sa ii sustina pe parinti in alcatuirea unei diete adecvate si in alegerea unui stil de viata corect pentru copiii lor, arata un comunicat comun a 11 companii din domeniu.
Companiile au fost de acord sa nu faca reclama produselor alimentare si bauturilor in timpul programelor televizate, pe paginile de internet sau in publicatiile tiparite care ar putea avea ca public-tinta copiii cu varsta sub 12 ani, cu exceptia produselor care intrunesc conditiile specifice de nutritie.
Companiile nu se vor angaja in comunicari comerciale referitoare la produse alimentare si bauturi nici in spatiul scolilor primare, cu exceptia acelora unde administratia scolii a solicitat acest lucru sau a incheiat un acord in acest sens in scopuri educationale, potrivit comunicatului citat de Reuters.
Companiile, care dau impreuna aproximativ doua treimi din banii cheltuiti anual pentru publicitatea pentru produse alimentare si bauturi in Uniunea Europeana, vor aplica masurile voluntar, pana la sfarsitul lui 2008, mai scrie Reuters.
Printre companii se numara Coca-Cola Co, Groupe Danone, Burger King, Kellogg, Kraft Foods Inc, Mars Inc, Nestle, PepsiCo Inc si Unilever.
Fiecare dintre companii a acceptat sa publice angajamentele referitoare la publicitatea pentru copii pe o pagina speciala de internet in decursul urmatoarelor 12 luni.
Comisarul european pentru probleme de sanatate, Markos Kyprianou, si-a exprimat optiunea pentru o abordare de auto-reglementare a obezitatii, pe care a etichetat-o drept cea mai mare amenintare cu care se confrunta Uniunea Europeana din punctul de vedere al sanatatii. Copiii reprezinta o problema speciala.
Potrivit statisticilor Comisiei Europene, bratul executiv al Uniunii Europene, numarul de copii inregistrati ca supraponderali sau obezi a depasit 22 de milioane anul acesta de la 14 milioane in 2005.
Cazurile de obezitate s-au triplat din perioada anilor 1980 in multe tari din Uniunea Europeana, potrivit datelor Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), in timp ce bolile legate de obezitate reprezinta pana la 7% din costurile UE pentru ingrijirea sanatatii.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri