Cardurile de la comercianti au dobanzi si de 50%
Data publicarii: 12-12-2007 | Finante-BanciCand pur si simplu nu iti ajung banii pentru toate cumparaturile pe care vrei sa le faci in perioada Sarbatorilor de iarna, o solutie pot fi si cardurile de cumparaturi emise de comerciati. Cardurile co-branded sunt emise de o institutie financiara, care poate fi atat o banca comerciala cat si un IFN, in colaborare cu o companie de plata, de regula Visa sau Mastercard si o societate comerciala. Aceasta din urma poate fi atat un retailer sau companie de telefonie mobila, cat si un lant de farmacii, mobilier sau orice alt produs.
La fel ca toate celelalte carduri emise de institutiile bancare, cardurile co-branded pot fi atat de debit, cat si de credit, putand fi utilizate in tara si strainatate, atat pentru plati la alti comercianti sau online, cat si pentru retrageri de numerar la ATM-uri. In plus, in baza acestor carduri, posesorul poate beneficia de anumite avantaje, de la promotii si discount-uri din partea comerciantului co-emitent al cardului, pana la linii de credit oferite de banca emitenta.
Discounturi la achizitionarea unor produse
Spre exemplu, mobilierul de bucatarie, canapelele sau orice alt accesoriu din magazinele STAER din intreaga tara pot fi achizitionate cu un discount de 5% in baza unui astfel de card co-branded. In febra cumparaturilor, avantajele de mai sus s-ar putea sa primeze in fata dobanzilor si comisioanelor care insotesc aceste carduri, care in majoritatea cazurilor nu sunt nici mici si nici putine. Un exemplu in acest sens este cardul co-branded Flanco Cetelem caruia ii sunt atasate o dobanda de 25% pe an, un comision de administrare de 20 de lei pe an, un comision de 2% plus 2,5 lei pentru retragerea de numerar si o taxa pentru emiterea de extras in valoare de 4 lei, platibila lunar.
Cat priveste dobanzile efective anuale (DAE), acestea pleaca de la 19% pentru cardul Banca Transilvania - Euro<26 si ajung la 28% in cazul cardului de credit Raiffeisen - Vodafone. Daca ne raportam doar la acest criteriu exista sanse mari sa ne pacalim caci dobanda anuala efectiva (DAE) calculata pentru o limita de credit de 5.000 lei, rambursata intr-un an, se poate apropia cu usurinta de 50% in cazul cardului Tarom -American Express Premium emis de Banc Post.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI