Amenzi de pana la 30 de mii de lei pentru publicitatea inselatoare
Data publicarii: 20-12-2007 | MediaComerciantii care utilizeaza publicitatea inselatoare sau publicitatea comparativa ilegala risca amenzi de pana la 30 de mii de lei, potrivit unui proiect de lege adoptat miercuri de guvern.
Guvernul a interzis miercuri, printr-un proiect de lege, publicitatea inselatoare, definita ca orice publicitate care induce in eroare si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al cumparatorilor si prejudiciaza un concurent.
Pentru a determina daca publicitatea este inselatoare, trebuie sa se ia in considerare toate aspectele acesteia, in special orice informatie continuta cu privire la caracteristicile bunurilor sau serviciilor - compozitia, metoda si data fabricatiei bunurilor sau prestarii serviciilor, daca acestea corespund scopului lor, rezultatele asteptate ca urmare a utilizarii lor - pretul sau modul de calcul al pretului si conditiile in care se distribuie bunurile sau se presteaza serviciile.
Termenul de publicitate comparativa este definit ca "orice publicitate care identifica in mod explicit sau implicit un concurent sau bunuri ori servicii oferite de acestia". Publicitatea comparativa este considerata legala daca indeplineste mai multe conditii, printre care: nu este inselatoare, nu discrediteaza sau denigreaza marcile, denumirile comerciale, alte semne distinctive, bunuri, servicii, activitati sau situatia unui concurent, nu profita de reputatia unei marci.
Potrivit proiectului de lege, publicitatea inselatoare, respectiv publicitate comparativa ilegala, se sanctioneaza cu amenda de la 3000 de lei la 30.000 de lei si se aplica de reprezentantii imputerniciti ai Ministerului Economiei si Finantelor. De asemenea, Ministerul Economiei si Finantelor poate dispune si o serie de masuri complementare: incetarea sau interzicerea publicitatii inselatoare sau a publicitatii comparative ilegale.
Daca Ministerul Economiei si Finantelor dispune incetarea publicitatii inselatoare sau a publicitatii comparative ilegale va comunica imediat aceasta masura Consiliului National al Audiovizualului.
Proiectul de lege transpune legislatie europeana in domeniu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI