Amenzi de pana la 30 de mii de lei pentru publicitatea inselatoare
Data publicarii: 20-12-2007 | MediaComerciantii care utilizeaza publicitatea inselatoare sau publicitatea comparativa ilegala risca amenzi de pana la 30 de mii de lei, potrivit unui proiect de lege adoptat miercuri de guvern.
Guvernul a interzis miercuri, printr-un proiect de lege, publicitatea inselatoare, definita ca orice publicitate care induce in eroare si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al cumparatorilor si prejudiciaza un concurent.
Pentru a determina daca publicitatea este inselatoare, trebuie sa se ia in considerare toate aspectele acesteia, in special orice informatie continuta cu privire la caracteristicile bunurilor sau serviciilor - compozitia, metoda si data fabricatiei bunurilor sau prestarii serviciilor, daca acestea corespund scopului lor, rezultatele asteptate ca urmare a utilizarii lor - pretul sau modul de calcul al pretului si conditiile in care se distribuie bunurile sau se presteaza serviciile.
Termenul de publicitate comparativa este definit ca "orice publicitate care identifica in mod explicit sau implicit un concurent sau bunuri ori servicii oferite de acestia". Publicitatea comparativa este considerata legala daca indeplineste mai multe conditii, printre care: nu este inselatoare, nu discrediteaza sau denigreaza marcile, denumirile comerciale, alte semne distinctive, bunuri, servicii, activitati sau situatia unui concurent, nu profita de reputatia unei marci.
Potrivit proiectului de lege, publicitatea inselatoare, respectiv publicitate comparativa ilegala, se sanctioneaza cu amenda de la 3000 de lei la 30.000 de lei si se aplica de reprezentantii imputerniciti ai Ministerului Economiei si Finantelor. De asemenea, Ministerul Economiei si Finantelor poate dispune si o serie de masuri complementare: incetarea sau interzicerea publicitatii inselatoare sau a publicitatii comparative ilegale.
Daca Ministerul Economiei si Finantelor dispune incetarea publicitatii inselatoare sau a publicitatii comparative ilegale va comunica imediat aceasta masura Consiliului National al Audiovizualului.
Proiectul de lege transpune legislatie europeana in domeniu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut