Avertismentul Protectiei Consumatorului de credite
Data publicarii: 20-12-2007 | Finante-BanciAcum, in pragul sarbatorilor de iarna, cand foarte multi romani contracteaza un imprumut bancar din dorinta de a cumpara mai multe produse sau mai scumpe, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor atrage atentia acestora ca inainte de a lua un credit sa se informeze asupra tuturor caracteristicilor produsului si sa nu se lase pacaliti de dobanzile atractive prezentate de institutiile de credit.
Totodata, ANPC mentioneaza faptul ca omul din spatele ghiseului are obligatia de a furniza clientului informatiile necesare privind contractul pentru acordarea unui credit inainte de incheierea acestuia, indiferent de tipul de credit solicitat. "In conformitate cu prevederile din domeniul legislatiei protectiei consumatorilor si a principiilor generale care guverneaza acest domeniu, operatorii economici prestatori de servicii au obligatia sa acorde consumatorilor informatii complete, corecte si precise asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor de care acestia doresc sa beneficieze", se arata intr-un comunicat de presa al Autoritatii.
"Este un lucru bun ca ANPC participa la educarea consumatorului, atata timp cat se adopta o maniera echidistanta, dar si transparenta. Nu trebuie indusa ideea ca bancile vor sa isi insele clientul", ne-a spus Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor.
Cunoasterea conditiilor de creditare te duce la un credit corespunzator propriilor nevoi
Desi un imprumut bancar reprezinta un real ajutor atunci cand ai nevoie de bani, pentru a lua un credit corespunzator propriilor nevoi e necesar sa se cunoasca in momentul contractarii unui credit care sunt conditiile de acordare a acestui produs. "Creditele acordate de catre banci presupun o serie de avantaje, dar si cateva conditii de acordare a acestora, pe care consumatorii trebuie sa le cunoasca la momentul achizitionarii produsului sau serviciului, pentru a putea face o alegere care sa corespunda nevoilor lor", sugereaza Autoritatea.
Printre cele mai importante caracteristici pe care un consumator trebuie sa le stie inainte de a-si asuma plata unui credit, ANPC mentioneaza dobanda si calculul ratelor lunare, procedurile si conditiile de rambursare, dar si comisioanele si penalitatile percepute.
De asemenea, nu trebuie ignorate nici conditiile de modificare a dobanzilor, conditiile generale de creditare pe care orice solicitant al unui imprumut trebuie sa le indeplineasca sau informatii despre asigurarile de viata si/sau imobiliare solicitate pentru acordarea creditelor.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI