Spaga la supermarket
Data publicarii: 20-12-2007 | AfaceriProducatorii si importatorii de alimente acuza marile lanturi de magazine ca impun taxe de marketing care duc in cele din urma la scumpirea produselor, iar in unele cazuri ca pretind spaga pentru intrarea marcilor in rafturi. "Spagile pentru listare se ridica in unele cazuri la zeci de mii de euro", a declarat un importator, sub protectia anonimatului. "Exista buyeri (n.r. - un fel de negociatori) renumiti pentru faptul ca iau spaga, in cel mai mare lant de cash & carry de la noi, dar si la hipermarketul cu cele mai mari venituri de pe piata locala", a spus importatorul de produse alimentare.
Un alt importator ne-a povestit ca a fost incuiat intr-o camera din cladirea de birouri a magazinului cu care negocia intrucat nu voia sa semneze contractul in forma propusa de buyer si cerea reducerea anumitor taxe. Cel putin produsele cu preturi mai mari decat media, care sunt destinate clasei mijlocii, nu au alternativa in afara supermarketurilor.
Taxe peste taxe
EVZ a scris in editia de ieri despre diversele taxe de marketing - taxa intrare, de deschidere, de raft, de catalog, de promotie - obligatorii pentru toti cei care vor sa intre cu produsele in supermarketuri. Aceste taxe nevazute ridica pretul produsului chiar si cu 30%. De exemplu, poza unei bauturi racoritoare (o singura marca si un singur tip de produs) in revista, alaturi de un loc privilegiat la raft pentru doua saptamani se taxeaza cu circa 19.000 de euro la Carrefour, potrivit datelor furnizate de un producator.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București