Fara vedete si medici in reclamele pentru copii
Data publicarii: 21-12-2007 | MediaIncepand de la 1 ianuarie 2008, vedetele si medicii nu mai au voie sa apara in reclame tv care se adreseaza copiilor sub 12 ani, potrivit modificarilor din Codul audiovizualului negociate de Consiliul National al Audiovizualului (CNA) si IAA Romania, noteaza Adevarul.
Potrivit acelorasi intelegeri, personajele de desene animate pot fi folosite in spoturile publicitare adresate copiilor. CNA a decis, in sedinta de ieri, sa modifice mai multe alineate din Codul audiovizualului, referitoare la publicitatea adresata copiilor, in urma negocierilor cu International Advertising Association (IAA) Romania.
Spotul "Pentru sanatatea..." va fi inlocuit
Rasvan Popescu, presedintele CNA, a declarat ca aceste modificari vor duce la o relaxare a conditiilor de publicitate pentru copii cu varste de pana la 12 ani. "CNA a relaxat prevederile de pana acum. Personajele din desenele animate si basme vor putea fi folosite in spoturile publicitare", a declarat presedintele CNA.
Conform legii, prin publicitate adresata copiilor in varsta de pana la 12 ani se intelege "publicitatea difuzata in cadrul unui program cu o audienta formata din minimum 70% copii in varsta de pana la 12 ani". "Modificarile au fost solicitate de IAA deoarece s-a considerat ca cele actuale sunt prea restrictive", a spus Rasvan Popescu.
Membrii CNA au mai decis sa desfasoare, incepand din februarie 2008, o campanie tv prin care sa inlocuiasca, treptat, traditionalul spot "Pentru sanatatea dumneavoastra evitati excesul de sare, zahar si grasimi" cu clipuri publicitare pentru educarea consumatorilor pentru o alimentatie sanatoasa.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut