Strategie de PR in 7 pasi

Data publicarii: 02-01-2008 | Educatie

Imprastierea vorbei despre tine si afacerea ta, in decurs de o saptamana:

Acordand putin din timpul tau acestor pasi, zi de zi, vei deveni un expert in PR. Cea mai utila parte a acestei strategii, cea care te intereseaza pe tine, o reprezinta costul. Concluzia unui bun prieten, cu care am discutat aceasta strategie: "in spiritul oricarui "guerrilla marketing", este un marketing care nu se bazeaza pe o caruta de bani, ci pe timpul, energia si imaginatia ta."

Ziua 1: Stabilirea tintei

Stabileste zona care te intereseaza. Sa spunem ca sediul firmei tale este la Cluj-Napoca. Doresti ca mesajul tau sa fie distribuit doar la nivelul orasului, al judetului sau poate in intreaga Transilvanie. Realizeaza o lista cu toate publicatiile din zona pe care o vizezi. Lista ta va cuprinde in final ziare cotidiane, saptamanale si alte publicatii de interes. Evita publicatiile nationale, doar daca nu cumva ai o poveste de interes national. Pasul urmator este identificarea statiilor de radio si televiziune din zona tinta care te intereseaza.

Ziua 2: Dezvoltarea unei banci de date cu contacte cheie

Acum, analizand fiecare din publicatii sau emisiuni, vezi unde s-ar potrivi cel mai bine comunicatul tau. Odata realizat acest lucru, intereseaza-te cine este editorul sau reporterul care se ocupa de rubrica respectiva. Fa acelasi lucru cu radio-urile si posturile TV: identifica oamenii care distribuie stirile la reporteri. Completeaza o agenda cu toate contactele cheie pe care tu le-ai identificat!

Ziua 3: Stabilirea povestii de PR pe care o vei comunica

Realizeaza impreuna cu oamenii tai un brainstorming de idei pentru comunicatul care il veti face. Vreti sa anuntati ceva, sa comunicati o schimbare, o opinie sau sa dezvaluiti o descoperire? Povestea ta locala poate deveni nationala?

Ziua 4: Scrierea efectiva a comunicatului de presa

Consider ca esti de acord atunci cand spun ca "orice om se bucura atunci cand vorbesti pe limba lui." Atunci cand lucrezi cu mass-media, este important sa vorbesti pe limba editorilor. O singura pagina care incepe cu cine, ce, unde, cand si de ce il vor satisface pe editor, crescandu-ti sansele ca sa fie publicat comunicatul tau. Ai grija sa incluzi si cateva informatii despre organizatie si datele de contact . Asta reprezinta tot necesarul unui comunicat de presa. Nu trebuie sa fie o teza de doctorat, in care este prezentat fiecare detaliu in parte.

Ziua 5: Trimiterea comunicatul de presa la persoanele cheie

Toate acestea fiind facute, vei trimite comunicatul la toate persoanele din baza de date realizata in ziua doua. Nu trimite comunicatul tau de presa la toata lumea sau oricine din redactia respectivei publicatii. E important sa te interesezi care este formatul preferat de editori in care sa primeasca comunicatul de presa. Vor e-mail, fax, sau scrisoare?

Ziua 6: Folosirea comunicatului si in alte scopuri

Exista posibilitatea ca din cauza numarului mare de comunicate de presa, sa nu poata fi toate publicate. Nu lasa insa acest lucru sa te opreasca de la publicarea lui si generarea publicitatii. Sunt multe alte lucruri pe care le poti face cu un comunicat de presa. Poti sa-l postezi pe internet sau sa-l folosesti in cadrul e-mailurilor directe catre clienti. Aici doar imaginatia poate pune limite.

Ziua 7: Continua eforturile de a stabili raporturi stranse cu editorii

Cu cat relatia ta cu publicatiile tinta va fi mai favorabila, cu atat vor creste sansele de a-ti creste publicitatea. Momentul potrivit nu este atunci cand ai o stire de importanta nationala. Analizeaza din timp, identifica oamenii cheie si in momentul in care vei avea acea stire de impact vei sti exact la cine sa mergi, drept la tinta si cu maximum de efect.

HR Market.ro