PwC: Angajatii viitorului vor lucra de acasa
Data publicarii: 04-01-2008 | HR/CariereCompaniile trebuie sa-si adapteze strategiile de management la stilul de a lucra al noilor generatii de angajati - tinerii vor forta organizatiile din viitor sa-si flexibilizeze programul de lucru, sa dezvolte grupuri mici de lucru (pe principiul "small is beautiful") si sa puna accent pe responsabilitatea sociala, se arata intr-un studiu al firmei de consultanta PricewaterhouseCoopers.
Aproape 95% dintre tinerii participanti la studiul "Managing tomorow's people" se asteapta sa lucreze mai mult decat parintii lor in afara tarii de origine. De asemenea, accentul angajatorilor pe un program flexibil si posibilitatea de a lucra si de acasa se afla printre asteptarile a 75% dintre respondenti.
Peste jumatate dintre tineri sunt de parere ca vor fi nevoiti sa foloseasca la locul de munca o alta limba decat cea materna.
Unul dintre cele mai interesante rezultate ale sondajului spune ca peste o treime dintre tinerii americani si cei britanici se asteapta sa foloseasca la locurile de munca, in viitor, o alta limba decat engleza. Aspectele referitoare la Responsabilitatea Sociala Corporatista (CSR) vor fi mai importante in viitor decat sunt in prezent. Aproximativ 85% dintre tineri spun ca vor tine cont la angajare daca firma respectiva este implicata sau nu in activitati de CSR.
Potrivit Ruxandrei Stoian, director in cadrul PwC Romania, tendinta care se va face vizibila in anii viitori va fi de schimbare a continutului muncii, in sensul in care tehnologia va modifica treptat si "work designul" - forma pe care munca o ia in cadrul organizational.
"Posibilitatea de a fi online, oriunde si oricand, ne face mai putin dependenti de prezenta fizica, iar globalizarea va deveni tot mai usor de gestionat, lucrandu-se tot mai mult in echipe multinationale", spune Stoian. Potrivit acesteia, angajatilor din viitor nu li se vor mai cere aceleasi competente ca astazi.
"Pe langa cunostintele de specialitate dintr-un anumit domeniu, asteptarile de la angajati vor fi mai mari in zona de management al proiectelor, de comunicare si relationare, de flexibilitate si autoinvatare. Toate aceste competente vor fi platite suplimentar, peste specializarea tehnica efectiva", explica managerul PwC.
Potrivit studiului citat, companiile vor incerca in viitor sa-si recruteze angajatii cu potential inca de la varsta de 18 ani, deci cu ani buni inainte ca acestia sa-si termine scoala. Firmele vor proiecta impreuna cu universitatile curricula scolara a studentilor, in functie de planul de cariera pe care il negociaza cu acestia. Studiul PwC a luat in calcul raspunsurile a circa 3.000 de tineri din generatia "Mileniului", tineri care abia acum intra in "campul muncii".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut