Companiile low-cost te taxeaza in plus la bagaje
Data publicarii: 08-01-2008 | TurismFiecare geanta data la cala de bagaje va costa pana la 7 euro, suma ce va fi platita in momentul rezervarii biletului, noteaza Adevarul. Clientii companiior de tip low-cost trebuie sa scoata din buzunar contravaloarea altor taxe ce au fost introduse de catre operatori inca de la sfarsitul anului trecut.
Astfel, daca pana nu de mult, taxele pentru bagaje erau percepute doar in cazul in care era depasita o anumita greutate, mai nou, fiecare geanta va merge la cala contra unei sume de bani.
In functie de compania cu care zburati, tarifele percepute variaza intre 3 si 7 euro, pentru fiecare bagaj dat la cala. Aceste taxe nu sunt valabile in cazul companiilor traditionale precum Tarom, British Airways sau Air France-KLM, care in pretul biletelor includ si o anumita valoare pentru bagaje.
Valoarea se dubleaza la plata in aeroport
Wizz Air a introdus aceasta taxa inca din octombrie anul trecut, masura fiind pusa in practica pentru a incuraja calatoriile cu cat mai putine bagaje.
"Incepand cu finele lunii octombrie 2007, Wizz Air a inceput taxarea bagajelor imbarcate. Aceasta este de 3 euro pentru fiecare bagaj daca este achitata in momentul rezervarii si de 6 euro daca se achita ulterior, prin intermadiul call-center-ului sau la aeroport", a declarat, pentru "Adevarul", Natasa Kazmer, director de comunicare in cadrul companiei.
Potrivit acesteia, masura are drept scop incurajarea pasagerilor de a calatori cu cat mai putine bagaje pentru a economisi timp si pentru a creste eficienta procesului de ckeck-in. In cazul Easy-jet, fiecare bagaj la cala de maximum 20 de kilograme este taxat cu 5,99 de euro. "Aceasta valoare este achitata in momentul rezervarii biletului de avion.
Daca, la momentul imbarcarii, pasagerul mai are si alte genti in afara de cea achitata deja, va plati 12 euro pentru fiecare bagaj suplimentar", a precizat Peter Voets, marketing manager al companiei. Ceva mai scumpi sunt italienii de la My Air. Acestia au introdus aceasta taxa inca de la sfarsitul anului trecut.
Astfel, in varianta achitarii on-line, taxa este de 7 euro pentru fiecare bagaj, in timp ce daca sunteti mai delasatori si lasati aceasta sarcina pentru plata in aeroport, va veti trezi ca la ckec-in va trebui sa achitati o suma dubla. In schimb, a fost majorata greutatea maxima pentru care nu se plateste contravaloarea pe kilogram.
Astfel, pentru un bagaj de 18 kilograme, taxa perceputa este de 7 euro, in timp ce pentru acela care depaseste aceasta cantitate va fi taxat fiecare kilogram suplimentar cu 10 euro. Singura companie low-cost care nu taxeaza bagajele la cala este Blue Air.
"Compania Blue Air nu intentioneaza sa introduca taxe suplimentare pentru bagaje. In prezent, Blue Air permite fiecarui pasager transportarea unui bagaj de mana de maximum 7 kg si a doua bagaje de cala cu greutate totala de 25 kg. Excedentul de bagaj se taxeaza cu 6 euro/kg", a declarat Florentina Ivan, director de marketing al companiei Blue Air.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri