Revolutie in telefonie: schimbi operatorul, pastrezi numarul
Data publicarii: 09-01-2008 | IT&CPosibilitatea mutarii de la un furnizor de telefonie la altul, cu tot cu numar, va ascuti competitia in piata autohtona, noteaza Evenimentul Zilei. Pana in toamna acestui an, toate companiile de telefonie din Romania vor trebui sa fie pregatite pentru a permite portabilitatea numerelor de telefon, adica sa le ofere abonatilor posibilitatea de a-si pastra numarul de telefon, mobil sau fix daca isi schimba furnizorul de servicii de telefonie.
Cu alte cuvinte, daca nu iti mai convin serviciile oferite de operatorul de telefonie la care esti abonat, iti iei numarul de telefon si pleci in "parohia" altuia. Avantajul clientilor va fi acela ca vor putea sa aleaga operatorul cu cea mai convenabila oferta comerciala sau pe cel preferat, pastrandu-si in acelasi timp vechiul numar de telefon.
Portarea numarului (n.r. - mutarea la alt operator de telefonie) se va face la cererea abonatului, in momentul in care acesta renunta la un furnizor de servicii de telefonie destinate publicului - numit furnizor "donor", si doreste sa semneze un contract cu un altul - furnizorul "acceptor".
Numarul abonatului poate fi transferat in reteaua furnizorului acceptor prin intermediul unei baze de date centralizate la care au acces ambii operatori. Tarifele percepute abonatilor care solicita mutarea numerelor vor fi stabilite de noii lor operatori (acceptori). In alte state membre ale Uniunii Europene, aceasta procedura dureaza numai cateva zile.
Mutarea numerelor de telefon fix va fi permisa initial numai in interiorul aceluiasi judet Astfel, un abonat al unui furnizor de servicii de telefonie fixa, care decide sa se aboneze la alt furnizor, isi va putea pastra numarul numai daca nu isi schimba judetul de resedinta. Pe de alta parte, mutarea numerelor de telefonie fixa la un operator de telefonie mobila nu va fi posibila.
Cand o persoana suna la un numar care a fost mutat in alta retea va primi un semnal sonor sau un mesaj vocal care o va avertiza ca numarul respectiv este in alta retea. Aceasta avertizare ii protejeaza pe cei care suna de plata unor tarife mai mari decat cele la care se asteapta.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025