Revolutie in telefonie: schimbi operatorul, pastrezi numarul
Data publicarii: 09-01-2008 | IT&CPosibilitatea mutarii de la un furnizor de telefonie la altul, cu tot cu numar, va ascuti competitia in piata autohtona, noteaza Evenimentul Zilei. Pana in toamna acestui an, toate companiile de telefonie din Romania vor trebui sa fie pregatite pentru a permite portabilitatea numerelor de telefon, adica sa le ofere abonatilor posibilitatea de a-si pastra numarul de telefon, mobil sau fix daca isi schimba furnizorul de servicii de telefonie.
Cu alte cuvinte, daca nu iti mai convin serviciile oferite de operatorul de telefonie la care esti abonat, iti iei numarul de telefon si pleci in "parohia" altuia. Avantajul clientilor va fi acela ca vor putea sa aleaga operatorul cu cea mai convenabila oferta comerciala sau pe cel preferat, pastrandu-si in acelasi timp vechiul numar de telefon.
Portarea numarului (n.r. - mutarea la alt operator de telefonie) se va face la cererea abonatului, in momentul in care acesta renunta la un furnizor de servicii de telefonie destinate publicului - numit furnizor "donor", si doreste sa semneze un contract cu un altul - furnizorul "acceptor".
Numarul abonatului poate fi transferat in reteaua furnizorului acceptor prin intermediul unei baze de date centralizate la care au acces ambii operatori. Tarifele percepute abonatilor care solicita mutarea numerelor vor fi stabilite de noii lor operatori (acceptori). In alte state membre ale Uniunii Europene, aceasta procedura dureaza numai cateva zile.
Mutarea numerelor de telefon fix va fi permisa initial numai in interiorul aceluiasi judet Astfel, un abonat al unui furnizor de servicii de telefonie fixa, care decide sa se aboneze la alt furnizor, isi va putea pastra numarul numai daca nu isi schimba judetul de resedinta. Pe de alta parte, mutarea numerelor de telefonie fixa la un operator de telefonie mobila nu va fi posibila.
Cand o persoana suna la un numar care a fost mutat in alta retea va primi un semnal sonor sau un mesaj vocal care o va avertiza ca numarul respectiv este in alta retea. Aceasta avertizare ii protejeaza pe cei care suna de plata unor tarife mai mari decat cele la care se asteapta.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut