Turismul de shopping in crestere cu 20%
Data publicarii: 12-01-2008 | TurismDin ce in ce mai multi romani se bucura de sezoanele de reduceri in magazinele din Londra, Milano, Barcelona sau Dubai. Anul acesta cererea pentru astfel de sejururi a crescut cu aproximativ 20 de procente in timp ce pretul pachetelor turistice a scazut in medie cu 10%, spun reprezentantii agentiilor de turism.
Timp de un week-end sau cel mult cateva zile, turisti romani sunt plecati in strainatate, pentru cumparaturi fie de sezon, fie de reduceri de la marile firme internationale. Numarul acestora a urcat in acest an cu circa 20-25% fata de aceeasi perioada a anului trecut. "Turismul de shopping e, de obicei, de joi pana duminica. La mine la agentie a crescut cu 20-25% fata de anul trecut", a declarat Albert Alexandrescu, director general Europoint.
Cele mai cautate orase de catre cei care calatoresc pentru cumparaturi sunt Milano, Londra, Paris, Madrid, la care se adauga o destinatie mai exotica, Dubai, mai ales pentru electronice foarte ieftine in ianuarie-februarie, si una mai apropiata, Istanbul, pentru produsele din piele de buna calitate si la preturi mult mai mici decat la noi.
"Preturile au scazut foarte putin, cu aproximativ 10% fata de anul trecut. In schimb, s-au diversificat destinatiile pentru turismul de shopping. In Istanbul de exemplu, pentru doua persoane, costa undeva in jur de 500 de euro in weekend, bilet de avion plus cazare la hotel de patru stele, iar daca mai au in buzunar inca 1 500 de euro este suficient ca sa isi faca cumparaturile", a mai spus Alexandrescu.
Turismul de shopping creste in primele si ultimele doua luni din an, perioade in care se fac reduceri la magazinele mari. Si companiile de transport europene profita de fluxul marit de pasageri si ii atrag cu oferte speciale.Nu este o practica noua in Europa. Astfel de turisti sunt peste tot, poate si din dorinta celor in cauza de a nu avea aceleasi haine cu cei din tara lor, mai ales in cazul vedetelor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday