Turismul de shopping in crestere cu 20%
Data publicarii: 12-01-2008 | TurismDin ce in ce mai multi romani se bucura de sezoanele de reduceri in magazinele din Londra, Milano, Barcelona sau Dubai. Anul acesta cererea pentru astfel de sejururi a crescut cu aproximativ 20 de procente in timp ce pretul pachetelor turistice a scazut in medie cu 10%, spun reprezentantii agentiilor de turism.
Timp de un week-end sau cel mult cateva zile, turisti romani sunt plecati in strainatate, pentru cumparaturi fie de sezon, fie de reduceri de la marile firme internationale. Numarul acestora a urcat in acest an cu circa 20-25% fata de aceeasi perioada a anului trecut. "Turismul de shopping e, de obicei, de joi pana duminica. La mine la agentie a crescut cu 20-25% fata de anul trecut", a declarat Albert Alexandrescu, director general Europoint.
Cele mai cautate orase de catre cei care calatoresc pentru cumparaturi sunt Milano, Londra, Paris, Madrid, la care se adauga o destinatie mai exotica, Dubai, mai ales pentru electronice foarte ieftine in ianuarie-februarie, si una mai apropiata, Istanbul, pentru produsele din piele de buna calitate si la preturi mult mai mici decat la noi.
"Preturile au scazut foarte putin, cu aproximativ 10% fata de anul trecut. In schimb, s-au diversificat destinatiile pentru turismul de shopping. In Istanbul de exemplu, pentru doua persoane, costa undeva in jur de 500 de euro in weekend, bilet de avion plus cazare la hotel de patru stele, iar daca mai au in buzunar inca 1 500 de euro este suficient ca sa isi faca cumparaturile", a mai spus Alexandrescu.
Turismul de shopping creste in primele si ultimele doua luni din an, perioade in care se fac reduceri la magazinele mari. Si companiile de transport europene profita de fluxul marit de pasageri si ii atrag cu oferte speciale.Nu este o practica noua in Europa. Astfel de turisti sunt peste tot, poate si din dorinta celor in cauza de a nu avea aceleasi haine cu cei din tara lor, mai ales in cazul vedetelor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri