Noul BMW Seria 5
Data publicarii: 16-01-2008 | AutoDesi n-a venit de multa vreme la BMW, noul sef de design al marcii bavareze, Chris Bangle, nu sta degeaba, el si echipa lui lucrand de zor la noi modele, potrivit Auto.ro. Marturie in acest sens stau aceste fotografii-spion in care apare viitoarea generatie BMW Seria 5, care ar trebui sa apara in show-room-uri in 2009.
Desi acest prototip este foarte bine camuflat, se pot observa totusi pasajele fata foarte scurte, precum si ampatamentul marit.

Noua Serie 5 va avea 5 metri in lungime, inginerii bavarezi urmand sa foloseasca aluminiul pentru ca greutatea masinii sa nu creasca aproape deloc.
De asemenea, sunt cateva modificari majore care se pot distinge din liniile acestui prototip, surprins recent in timpul unor teste efectuate pe soselele din Germania.
Surse din cadrul companiei de la Munchen confirma ca designul noului BWM Seria 5 nu va fi foarte diferit de cel al actualului E60, care a previzionat limbajul de design implementat de Bangle.
Totusi, este de asteptat ca noua Serie 5 sa adopte elemente de design ale conceptului CS, mai ales la partea frontala.
Designerii vor face si mai mult uz de tehnologia farurilor cu LED-uri - care vor fi pozitionare in partea de sus a blocurilor optice - ceea ce inseamna ca nasul viitoarelor BMW-uri va fi si mai diferit decat cel al actualelor modele din gama.
Viitoarea Serie 5 va avea o manevrabilitate si performante superioare celor ale modelului de acum.
Nemtii s-au gandit si la latura "verde" a masinii, o dovada in acest sens fiind tehnologia BMW Efficient Dynamics, care va fi standard pe majoritatea modelelor.
Aceasta tehnologie inteligenta va opri in mod automat motorul cand acesta merge la relanti si deconecteaza alternatorul cand bateria este incarcata "full", reducand astfel consumul si emisiile.
Cat priveste gama de motorizari, aceasta va cuprinde cam aceleasi propulsoare de pe actuala generatie: 3.0si/306 CP, 4.0si/408 CP si V10 5.0/500 CP (benzina), respectiv 3.0d/245 CP si 3.0sd/300 CP (motorina). In plus, va fi oferit noul V8 de 4,4 litri, care va dezvolta peste 400 de cai-putere.
Totodata, BMW dezvolta in prezent, impreuna cu GM si Daimler, si un sistem hibrid.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025