Noul BMW Seria 5
Data publicarii: 16-01-2008 | AutoDesi n-a venit de multa vreme la BMW, noul sef de design al marcii bavareze, Chris Bangle, nu sta degeaba, el si echipa lui lucrand de zor la noi modele, potrivit Auto.ro. Marturie in acest sens stau aceste fotografii-spion in care apare viitoarea generatie BMW Seria 5, care ar trebui sa apara in show-room-uri in 2009.
Desi acest prototip este foarte bine camuflat, se pot observa totusi pasajele fata foarte scurte, precum si ampatamentul marit.
Noua Serie 5 va avea 5 metri in lungime, inginerii bavarezi urmand sa foloseasca aluminiul pentru ca greutatea masinii sa nu creasca aproape deloc.
De asemenea, sunt cateva modificari majore care se pot distinge din liniile acestui prototip, surprins recent in timpul unor teste efectuate pe soselele din Germania.
Surse din cadrul companiei de la Munchen confirma ca designul noului BWM Seria 5 nu va fi foarte diferit de cel al actualului E60, care a previzionat limbajul de design implementat de Bangle.
Totusi, este de asteptat ca noua Serie 5 sa adopte elemente de design ale conceptului CS, mai ales la partea frontala.
Designerii vor face si mai mult uz de tehnologia farurilor cu LED-uri - care vor fi pozitionare in partea de sus a blocurilor optice - ceea ce inseamna ca nasul viitoarelor BMW-uri va fi si mai diferit decat cel al actualelor modele din gama.
Viitoarea Serie 5 va avea o manevrabilitate si performante superioare celor ale modelului de acum.
Nemtii s-au gandit si la latura "verde" a masinii, o dovada in acest sens fiind tehnologia BMW Efficient Dynamics, care va fi standard pe majoritatea modelelor.
Aceasta tehnologie inteligenta va opri in mod automat motorul cand acesta merge la relanti si deconecteaza alternatorul cand bateria este incarcata "full", reducand astfel consumul si emisiile.
Cat priveste gama de motorizari, aceasta va cuprinde cam aceleasi propulsoare de pe actuala generatie: 3.0si/306 CP, 4.0si/408 CP si V10 5.0/500 CP (benzina), respectiv 3.0d/245 CP si 3.0sd/300 CP (motorina). In plus, va fi oferit noul V8 de 4,4 litri, care va dezvolta peste 400 de cai-putere.
Totodata, BMW dezvolta in prezent, impreuna cu GM si Daimler, si un sistem hibrid.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private