Bancile si retailerii, pedepsiti pentru publicitate mascata
Data publicarii: 17-01-2008 | Finante-BanciPotrivit ultimei legi aprobate, ANPC va putea sanctiona promovarea inselatoare si falsele oferte de "gratuitate" chiar daca nu sunt sesizate de cetateni, noteaza Adevarul. Toate unitatile bancare care induc in eroare clientii prin politici de creditare incorecte, dar si retailerii care duc campanii agresive de promovare a produselor vor risca incepand cu luna februarie amenzi de pana la 60.000 lei, dar si incetarea activitatii comerciale.
Institutiile bancare care recurg la practici comerciale incorecte privind calcularea dobanzilor si modificarea imediata a acestora dupa semnarea contractelor risca amenzi cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei.
Sumele pecuniare pot ajunge chiar si la nivelul de 60.000 lei, daca societatile nu inceteaza practica comerciala incorecta deja sanctionata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Totodata, institutia de control poate decide in acest sens si incetarea activitatii comerciale desfasurate de societatile amendate pana la intrarea in legalitate.
"Exista banci care, pentru a atrage clienti, ofera o dobanda redusa, pe care o majoreaza dupa doua luni, in baza clauzelor contractuale, motivand ca majorarea a fost determinata de evolutia pietei. In acelasi timp, banca respectiva ofera in continuare dobanzile initiale noilor clienti, pentru a-i atrage.
Aceasta este o practica incorecta, la care, din pacate, recurg multe banci, deoarece ar trebui ca toti consumatorii sa fie influentati de cresterea din piata si nu numai cei vechi", a declarat ieri presedintele ANPC, Dan Vlaicu.
Potrivit acestuia depunerea unei contestatii in instanta de catre institutia bancara nu va duce la suspendarea masurii decise de catre ANPC, acasta fiind un mare avantaj din punct de vedere al noilor reglementari aduse legislatiei.
Ce va fi pedepsit
-
Indemnurile directe adresate copiilor de a cumpara anumite produse sau de a-si convinge parintii sa le cumpere
-
Afirmatiile false cu privire la proprietatile curative ale produselor
-
Practica de a crea impresie ca s-a castigat un premiu in conditiile in care nu exista niciun premiu
-
Promovarea sistemelor piramidale
-
Reportajele publicitare, adica folosirea continutului editorial din mass-media pentru a promova un produs fara a specifica acest lucru
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut