Bancile si retailerii, pedepsiti pentru publicitate mascata
Data publicarii: 17-01-2008 | Finante-BanciPotrivit ultimei legi aprobate, ANPC va putea sanctiona promovarea inselatoare si falsele oferte de "gratuitate" chiar daca nu sunt sesizate de cetateni, noteaza Adevarul. Toate unitatile bancare care induc in eroare clientii prin politici de creditare incorecte, dar si retailerii care duc campanii agresive de promovare a produselor vor risca incepand cu luna februarie amenzi de pana la 60.000 lei, dar si incetarea activitatii comerciale.
Institutiile bancare care recurg la practici comerciale incorecte privind calcularea dobanzilor si modificarea imediata a acestora dupa semnarea contractelor risca amenzi cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei.
Sumele pecuniare pot ajunge chiar si la nivelul de 60.000 lei, daca societatile nu inceteaza practica comerciala incorecta deja sanctionata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Totodata, institutia de control poate decide in acest sens si incetarea activitatii comerciale desfasurate de societatile amendate pana la intrarea in legalitate.
"Exista banci care, pentru a atrage clienti, ofera o dobanda redusa, pe care o majoreaza dupa doua luni, in baza clauzelor contractuale, motivand ca majorarea a fost determinata de evolutia pietei. In acelasi timp, banca respectiva ofera in continuare dobanzile initiale noilor clienti, pentru a-i atrage.
Aceasta este o practica incorecta, la care, din pacate, recurg multe banci, deoarece ar trebui ca toti consumatorii sa fie influentati de cresterea din piata si nu numai cei vechi", a declarat ieri presedintele ANPC, Dan Vlaicu.
Potrivit acestuia depunerea unei contestatii in instanta de catre institutia bancara nu va duce la suspendarea masurii decise de catre ANPC, acasta fiind un mare avantaj din punct de vedere al noilor reglementari aduse legislatiei.
Ce va fi pedepsit
-
Indemnurile directe adresate copiilor de a cumpara anumite produse sau de a-si convinge parintii sa le cumpere
-
Afirmatiile false cu privire la proprietatile curative ale produselor
-
Practica de a crea impresie ca s-a castigat un premiu in conditiile in care nu exista niciun premiu
-
Promovarea sistemelor piramidale
-
Reportajele publicitare, adica folosirea continutului editorial din mass-media pentru a promova un produs fara a specifica acest lucru
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025