Anul 2008 va aduce investitii in televiziuni de nisa

Data publicarii: 18-01-2008 | Media

Aproximativ 23 de televiziuni se pregatesc anul acesta sa isi inceapa emisia in Romania, majoritatea fiind tematice, noteaza Adevarul. IKO Romania este "campionul" posturilor de nisa care vor fi lansate in acest an. EDI Romania intentioneaza sa prelungeasca din nou perioada de intrare in emisie a canalelor Europa TV 1 si Europa TV 2.

Anul acesta ar trebui ­sa-si inceapa emisia cel putin 65 de televiziuni, care au primit licenta audiovizuala de la CNA in 2007. Dintre acestea, 42 de statii sunt locale si 23 vor emite prin satelit. Statiile locale apartin, in majoritate, marilor trusturi media: Realitatea TV (noua licente), Antena 1, Prima TV (cate sapte) si Pro TV (sase).

CNA a acordat anul trecut 23 de licente tv prin satelit. Doua dintre aceste posturi, West TV si VTV, vor transmite la nivel regional, conform reprezentantilor canalelor in momentul primirii licentelor.

IKO se desfasoara pe nise

Cele mai multe posturi tv vor fi lansate anul acesta de IKO Romania, companie care detine, in prezent, si ­posturile SportKlub si Film+. Aceasta a obtinut licente pentru mai multe canale de nisa: Crime+, Poen!, Series+, Reflektor, DoQ, SportKlub+, The Fishing and Hunting Channel, Pr1me, The Wellness, The Golf Channel.

­Enyedi Andras, administrator IKO Romania, spune ca The Fishing and Hunting Channel, post dedicat exclusiv pescuitului si vanatorii, si DoQ, specializat pe documentare, vor fi lansate pe 1 februarie 2008. Canalul sportiv ­SportKlub+, care va fi axat numai pe fotbal, va incepe sa emita din 15 martie.

Pentru celelalte posturi nu se cunoaste cu exactitate data la care vor intra in emisie, dar reprezentantul IKO estimeaza ca in vara sau toamna acestui an acestea vor intra pe piata: Crime+ (filme de actiune), Reflektor (documentare si reportaje despre viata vedetelor), Poen! (filme de comedie) si Series+ (seriale). Lista licentelor IKO Romania nu se opreste aici.

Compania a mai obtinut niste licente, tot pentru canale de nisa, in luna decembrie 2007: The Golf Channel (sportiv, filme, divertisment si informare), The Wellness ­Channel (balneo-turistic) si Pr1me, care va trata subiecte "cultural-high life", cu emisiuni despre "cele mai bune restaurante, cele mai luxoase destinatii de vacanta sau despre cele mai ravnite masini".

Potrivit lui Enyedi Andras, procesul de digitalizare permite multor canale, in special de nisa, sa intre pe piata: "Motivul pentru care optam sa lansam relativ multe canale intr-o perioada relativ scurta este, in primul rand, acela de a fi in pas cu dinamica pietei. Foarte multi operatori de cablu isi dezvolta retele digitale, iar tinta noastra cu aceste canale tematice o reprezinta platformele DTH (direct to home - n.red.)".

Trei posturi muzicale

O alta nisa cautata de investitori este cea muzicala. CNA a acordat, in 2007, licente prin satelit pentru cinci posturi de muzica. Hits TV, al carei director este Radu Baron, seful casei de discuri RBA, va difuza muzica romaneasca in proportie de 90%. Data lansarii inca nu se cunoaste. "Suntem in faza de negocieri cu cablistii si intentionam sa intre pe toate societatile de cablu inainte de a incepe emisia. Avem insa timp suficient pana in august. Nu am finalizat discutiile cu UPC si RCS-RDS", spune Baron.

Mulatos TV si Club TV, detinute de ­Ex-Computer din Satu Mare si manageriate de omul de afaceri Silviu Prigoana, vor fi lansate peste aproximativ o saptamana, in intervalul 21-27 ianuarie. Canalele vor emite la nivel national, dar si in strainatate in comunitatile maghiare. Club TV va avea programe cu muzica de club, iar Mulatos TV va difuza muzica de petrecere ungureasca. Potrivit lui Florin Vasile Miclaus, unicul actionar al Ex-Computer, investitiile in posturi se ridica la 100.000 de euro pentru fiecare.

Dupa ce a scos pe piata Party TV, Costi Ionita, in calitate de actionar al Happy Music (compania ce detine licentele), va lansa anul acesta inca doua canale muzicale: Mynele TV si ­Musiklub, care vor fi lansate "peste trei-patru luni". Mynele TV va avea muzica romaneasca de petrecere, iar Musiklub va difuza muzica house si clubbing. Costi Ionita spune ca, pana in momentul lansarii celor doua canale, se va ajunge la o investitie de 500.000 de euro pentru fiecare post in parte.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: