Nu incercati sa faceti plati mari cu cardul la CEC!
Data publicarii: 24-01-2008 | Finante-BanciPeripetiile clientilor CEC par a se reinnoda chiar si dupa schimbarea managementului, semn ca presedintele ARB, unul dintre cei mai reputati bancheri din Romania, Radu Gratian Ghetea, va avea mult de furca pentru schimbarea mentalitatii la nivelul angajatilor de la ghiseu.
Recent am primit la redactie un mail de la un cititor care a avut un credit la cea mai veche institutie bancara romaneasca, scrie Norel Moise in Curentul. Am scris "a avut" pentru ca, dupa ce s-a trezit cu ceva timp in urma ca a ajuns in Centrala de Risc Bancar pentru o datorie fabuloasa de 1.700 lei noi (proveniti din modificari de comisioane neanuntate) fara a fi notificat, asa cum ar fi normal, si-a platit anticipat datoria. A asteptat insa de la momentul incidentului aproape un an, pentru ca la momentul respectiv comisionul de rambursare anticipata ce i-a fost solicitat era de 6,8%.
Acum, fiindca acest bir a coborat la doar 3,5% in cazul creditului de care vorbim, cititorul nostru s-a hotarat sa renunte la serviciile CEC. Nici de data aceasta nu a scapat fara peripetii. Crezandu-se in secolul tranzactiilor electronice si atras de sigla care spunea ca se pot face plati prin card, omul nostru s-a prezentat plin de avant la ofiterul de credit. Acesta i-a calculat datoria pe care trebuia sa o plateasca, aproximativ 5.000 de lei noi si l-a trimis la ghiseul unde se faceau operatiuni de incasare.
Numai ca surpriza: ceea ce arata ca un POS, la care se pot face plati fara limita de suma (daca ai bani in cont, evident!) e de fapt un simplu ATM, de la care poti extrage o suma limitata prin norme BNR. Asa ca, cei 5.000 de lei noi nu au putut fi achitati cu cardul, motiv pentru care a fost trimis sa scoata, cu comisionul de rigoare, bani de la alt ATM.
Imprumutatul s-a conformat, a scos 3.000 de lei, platind un comision suplimentar, si s-a intors rabdator la coada, restul de 2.000 urmand sa fie platiti cu cardul. Credeti ca povestea se termina? Nicidecum: avand facilitati de ATM, asa-zisul POS al CEC a refuzat din nou tranzactia.
Ajuns in culmea disperarii, clientul a apelat la un alt card, a scos suma si si-a incheiat conturile cu CEC. Nu a omis sa solicite directorului sucursalei in cauza si o recipisa scrisa de inchidere a cazului (lichidare a contractului de imprumut). A fost asigurat ca in cel mult 48 de ore o va avea. Au trecut deja sapte zile si inca nu a primit hartia in cauza!
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025