Nu incercati sa faceti plati mari cu cardul la CEC!
Data publicarii: 24-01-2008 | Finante-BanciPeripetiile clientilor CEC par a se reinnoda chiar si dupa schimbarea managementului, semn ca presedintele ARB, unul dintre cei mai reputati bancheri din Romania, Radu Gratian Ghetea, va avea mult de furca pentru schimbarea mentalitatii la nivelul angajatilor de la ghiseu.
Recent am primit la redactie un mail de la un cititor care a avut un credit la cea mai veche institutie bancara romaneasca, scrie Norel Moise in Curentul. Am scris "a avut" pentru ca, dupa ce s-a trezit cu ceva timp in urma ca a ajuns in Centrala de Risc Bancar pentru o datorie fabuloasa de 1.700 lei noi (proveniti din modificari de comisioane neanuntate) fara a fi notificat, asa cum ar fi normal, si-a platit anticipat datoria. A asteptat insa de la momentul incidentului aproape un an, pentru ca la momentul respectiv comisionul de rambursare anticipata ce i-a fost solicitat era de 6,8%.
Acum, fiindca acest bir a coborat la doar 3,5% in cazul creditului de care vorbim, cititorul nostru s-a hotarat sa renunte la serviciile CEC. Nici de data aceasta nu a scapat fara peripetii. Crezandu-se in secolul tranzactiilor electronice si atras de sigla care spunea ca se pot face plati prin card, omul nostru s-a prezentat plin de avant la ofiterul de credit. Acesta i-a calculat datoria pe care trebuia sa o plateasca, aproximativ 5.000 de lei noi si l-a trimis la ghiseul unde se faceau operatiuni de incasare.
Numai ca surpriza: ceea ce arata ca un POS, la care se pot face plati fara limita de suma (daca ai bani in cont, evident!) e de fapt un simplu ATM, de la care poti extrage o suma limitata prin norme BNR. Asa ca, cei 5.000 de lei noi nu au putut fi achitati cu cardul, motiv pentru care a fost trimis sa scoata, cu comisionul de rigoare, bani de la alt ATM.
Imprumutatul s-a conformat, a scos 3.000 de lei, platind un comision suplimentar, si s-a intors rabdator la coada, restul de 2.000 urmand sa fie platiti cu cardul. Credeti ca povestea se termina? Nicidecum: avand facilitati de ATM, asa-zisul POS al CEC a refuzat din nou tranzactia.
Ajuns in culmea disperarii, clientul a apelat la un alt card, a scos suma si si-a incheiat conturile cu CEC. Nu a omis sa solicite directorului sucursalei in cauza si o recipisa scrisa de inchidere a cazului (lichidare a contractului de imprumut). A fost asigurat ca in cel mult 48 de ore o va avea. Au trecut deja sapte zile si inca nu a primit hartia in cauza!
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private