Romanii s-au saturat de imbogatitii peste noapte
Data publicarii: 26-01-2008 | LifestyleMentalitatea autohtona da semne de schimbare. Succesul nu mai este sinonim cu averea si imaginea, ci cu autorealizarea si respectul pentru timpul liber, noteaza Cotidianul. "Oamenii de succes" au o fire curioasa si stiu sa-si respecte timpul liber, crede unu din doi romani, potrivit unei cercetari de piata efectuate de compania Synovate Romania. Mai mult, 42 de procente cred ca oamenii de succes trebuie sa aiba o viata activa din punct de vedere social.
Fata de studiile de anul trecut, se constata o schimbare de mentalitate in raport cu perceptia succesului. Daca inainte succesul era garantat de avere si de aparitiile media (notorietate), acum ierarhia valorica s-a schimbat. Un om de succes este cel ce ajunge in virf prin propriile forte si prin valoarea sa. In schimb, cei nascuti in familii instarite sau imbogatitii "peste noapte" nu mai sint atit de credibili pentru romani.
"Avem de a face cu un public mai pretentios, mai atent, mai selectiv. Trebuie sa dovedesti ca ai meritat sa ajungi acolo unde esti si trebuie in acelasi timp cel putin sa te mentii acolo unde esti sau, de ce nu, sa evoluezi", se arata in comunicatul de presa emis de Synovate. A poseda avere este, in continuare, un lucru necesar, dar nu si suficient pentru a deveni un om de succes. Mai nou, in ochii romanilor conteaza tot mai mult valorile morale ale persoanelor de succes. Astfel, 36% dintre romani asteapta de la oamenii de succes sa dovedeasca bunatate si bucurie de a trai, iar 40% cred ca succesul merge mina in mina cu respectul.
Domeniile profesionale de unde se recruteaza cei mai multi oameni de succes sint bancile si businessul, crede aproape o treime dintre orasenii interogati. Cit priveste modelele urmate, 27% spun ca urmeaza exemplele apropiatilor (familie, sefi), iar cei ce-si cauta modelele printre vedete le prefera pe cele care au avut o cariera dinamica si creativa. Mihaela Radulescu sau Andreea Esca sint in topul persoanelor de succes, la fel de apreciat fiind si Adrian Mutu, pentru ca a reusit sa-si refaca imaginea distrusa in scandalul cu drogurile. Studiul Synovate a fost realizat in noiembrie 2007, pe un esantion de 600 de subiecti din mediul urban.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut