Retailerii asteapta clarificari de la Protectia Consumatorului privind interzicerea promotiilor
Data publicarii: 31-01-2008 | DiverseIntentia ANPC de a interzice promotiile de genul "3+1 gratis" din magazine a starnit reactii controversate in randul retailerilor, unii sustinand ca reglementarea le va aduce multe avantaje consumatorilor, altii dimpotriva ca le va cauza acestora grave prejudicii.
"Legea va aduce prejudicii in primul rand consumatorilor care sunt privati de niste produse pe care le pot obtine gratis. Noi nu vom avea probleme cu stocul fiindca intotdeauna stim sa ne gestionam pentru a nu fi periclitati de o lege sau alta. Repet, se creau facilitati de la producator pentru aceste produse, in primul rand pentru cumparatori. Acestia vor fi in mod direct afectati", a declarat directorul de retaill al grupului PIC, Bogdan Ungureanu.
La polul opus, reprezentantii Selgros Cash&Carry Romania considera ca publicare normelor de aplicare a legii in cauza va aduce mai multa claritate in ceea ce priveste interpretarea acestui act normativ.
"Un exemplu ar fi "fortarea" unui client sa cumpere trei bucati dintr-un produs pentru a-l primi pe al patrulea gratis. Cred ca este o practica incorecta doar daca nu ar exista acel produs si unitar pe piata. Altfel, clientul poate sa aleaga. Probabil ca normele de aplicare vor reglementa exact aceste aspecte si vor nuanta texul legal, astfel incat legea sa isi atinga scopul propus", este de parere presedintele companiei, Alexandru Vlad.
Multi retaileri sunt insa destul de confuzi in ceea ce priveste decizia ANPC si asteapta in continuare o noua rezolvare.
"Este o perioada in care se mai tatoneaza terenul, nimeni nu stie nimic sigur si cui trebuie sa dovedim in fond ca nu pacalim pe nimeni, consumatorului sau ANPC-ului. Aceasta lege este foarte neclara si nimeni nu intelege de exemplu daca vom inlocui cuvantul "gratis" cu "promotie" daca lucrurile sunt in regula. Am avut aceasta perioada de gratie, respectiv luna care tocmai a trecut si asteptam sa vedem ce se va intampla in ziele urmatoare" sustin reprezentantii Auchan.
Potrivit patronatului din industria alimentara, ROMALIMENTA, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a interpretat gresit directiva europeana privind practicile comerciale neloiale si a decis sa interzica promotiile din magazine, masura care nu este adoptata in niciun stat membru al UE. Potrivit prevederilor legii privind combaterea practicilor comerciale incorecte, comerciantii care vor folosi publicitatea inselatoare sau agresiva pentru a convinge consumatorii sa achizitioneze un produs sau un serviciu vor putea fi sanctionati, de la 1 februarie, cu pana la 60.000 de lei.
Noile reglementari vor interzice metodele abuzive prin care comerciantii incalca drepturile consumatorilor folosind publicitatea capcana, respectiv practica de a convinge consumatorul sa cumpere de la o anumita societate facand publicitate unui produs la un pret foarte scazut, pentru care nu exista un stoc corespunzator.
De asemenea, comerciantii care vor folosi indemnuri directe adresate copiilor de a cumpara anumite produse sau de a-si convinge parintii sa le cumpere sau vor face afirmatii false cu privire la proprietatile curative ale produselor, vor fi sanctionati de ANPC.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private