Retailerii asteapta clarificari de la Protectia Consumatorului privind interzicerea promotiilor
Data publicarii: 31-01-2008 | DiverseIntentia ANPC de a interzice promotiile de genul "3+1 gratis" din magazine a starnit reactii controversate in randul retailerilor, unii sustinand ca reglementarea le va aduce multe avantaje consumatorilor, altii dimpotriva ca le va cauza acestora grave prejudicii.
"Legea va aduce prejudicii in primul rand consumatorilor care sunt privati de niste produse pe care le pot obtine gratis. Noi nu vom avea probleme cu stocul fiindca intotdeauna stim sa ne gestionam pentru a nu fi periclitati de o lege sau alta. Repet, se creau facilitati de la producator pentru aceste produse, in primul rand pentru cumparatori. Acestia vor fi in mod direct afectati", a declarat directorul de retaill al grupului PIC, Bogdan Ungureanu.
La polul opus, reprezentantii Selgros Cash&Carry Romania considera ca publicare normelor de aplicare a legii in cauza va aduce mai multa claritate in ceea ce priveste interpretarea acestui act normativ.
"Un exemplu ar fi "fortarea" unui client sa cumpere trei bucati dintr-un produs pentru a-l primi pe al patrulea gratis. Cred ca este o practica incorecta doar daca nu ar exista acel produs si unitar pe piata. Altfel, clientul poate sa aleaga. Probabil ca normele de aplicare vor reglementa exact aceste aspecte si vor nuanta texul legal, astfel incat legea sa isi atinga scopul propus", este de parere presedintele companiei, Alexandru Vlad.
Multi retaileri sunt insa destul de confuzi in ceea ce priveste decizia ANPC si asteapta in continuare o noua rezolvare.
"Este o perioada in care se mai tatoneaza terenul, nimeni nu stie nimic sigur si cui trebuie sa dovedim in fond ca nu pacalim pe nimeni, consumatorului sau ANPC-ului. Aceasta lege este foarte neclara si nimeni nu intelege de exemplu daca vom inlocui cuvantul "gratis" cu "promotie" daca lucrurile sunt in regula. Am avut aceasta perioada de gratie, respectiv luna care tocmai a trecut si asteptam sa vedem ce se va intampla in ziele urmatoare" sustin reprezentantii Auchan.
Potrivit patronatului din industria alimentara, ROMALIMENTA, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a interpretat gresit directiva europeana privind practicile comerciale neloiale si a decis sa interzica promotiile din magazine, masura care nu este adoptata in niciun stat membru al UE. Potrivit prevederilor legii privind combaterea practicilor comerciale incorecte, comerciantii care vor folosi publicitatea inselatoare sau agresiva pentru a convinge consumatorii sa achizitioneze un produs sau un serviciu vor putea fi sanctionati, de la 1 februarie, cu pana la 60.000 de lei.
Noile reglementari vor interzice metodele abuzive prin care comerciantii incalca drepturile consumatorilor folosind publicitatea capcana, respectiv practica de a convinge consumatorul sa cumpere de la o anumita societate facand publicitate unui produs la un pret foarte scazut, pentru care nu exista un stoc corespunzator.
De asemenea, comerciantii care vor folosi indemnuri directe adresate copiilor de a cumpara anumite produse sau de a-si convinge parintii sa le cumpere sau vor face afirmatii false cu privire la proprietatile curative ale produselor, vor fi sanctionati de ANPC.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday