Avanpremiera: viitorul BMW Seria 5
Data publicarii: 31-01-2008 | AutoCand ne gandim la limuzine de lux, un nume ne vine imediat in minte, BMW Seria 5, care a fost lider in acest segment inca de la crearea sa. Modelul este crucial pentru gama BMW asa ca germanii acorda o atentie si o importanta speciale viitoarei generatii, care va aparea spre sfarsitul lui 2009 sau chiar inceputul lui 2010.
Deja, mai multe prototipuri foarte bine camuflate au putut fi vazute testand pe soselele din jurul orasului Munchen, insa aceasta ultima interpretare pe calculator ne ajuta sa ne facem o imagine asupra modului in care va arata noul BMW Seria 5.
Majoritatea modificarilor se vor opera la nivelul trenului de rulare, care va include noul motor turbo V8 de 4,4 litri dezvaluit recent pe noul X6 care va fi de altfel varful de gama. De asemenea, sunt prevazute si motorizari turbodiesel.
BMW dezvolta in prezent a doua sa generatie a sistemului common-rail pentru propulsoarele pe motorina, care va asigura performante superioare celor actuale.
Puterea va fi transmisa prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte si a uneia semi-automata Steptronic tot cu 6 rapoarte, optional urmand a fi disponibila si o transmisie absolut noua de tip ZF cu 8 trepte.
Spre finalul anului 2010 va aparea si versiunea sport M5, care va fi echipata cu V10-le de 5,5 litri.
Performantele vor fi imbunatatite si datorita unor materiale mai usoare, ca fibra de carbon si aluminiul. Caroseria va fi realizata din doua sectiuni. Cea din fata va fi realizata din aluminiu, iar cea destinata pasagerilor si cea din spate vor fi construite dintr-o monococa traditionala din otel.
Aceasta compozitie hibrida va asigura o mai buna distribuire a greutatii fata/spate si o manevrabilitate superioara. Puntea fata va beneficia de suspensie de tip MacPherson, iar pe spate va fi un sistem de suspensii multilink.
Galerie foto - viitorul BMW Seria 5:
BMW Seria 5 fata

BMW Seria 5 spate
La interior, noul BMW Seria 5 va oferi un spatiu mai generos, mai ales pasagerilor din spate, in timp ce consola centrala va fi si mai orientata catre sofer, iar sistemul multimedia iDrive va avea o versiune imbunatatita.
Totodata, volumul portbagajului va creste la 550 de litri, jantele vor avea 17, 18 sau 19 inch, iar sistemul de franare electrohidraulic va fi complet nou, astfel ca distanta de franare si stabilitatea vor fi superioare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii