Oamenii de strategie fac jocurile publicitatii
Data publicarii: 01-02-2008 | MediaRolul specialistilor in strategiile de comunicare va fi determinat pentru agentiile de publicitate, noteaza Adevarul. Oamenii de publicitate apar foarte rar in manifestari publice. Mai ales cei puternici. Cand se decid sa urce pe o scena si sa vorbeasca la microfon, publicul asteapta sa auda declaratii fulminante, pilde si fraze memorabile. Dezamagire!
Sefii marilor grupuri de comunicare nu au dezinvoltura formatorilor de opinie (si nici logoreea politicienilor sau patronilor de cluburi de fotbal.) Vorbesc despre businessul lor cu zgarcenie, cu diplomatie, generalitati... Cea de-a 30-a editie a "intalnirilor informale" AdBreak, eveniment IQads, desfasurata in urma cu doua zile la Music Club din Bucuresti, i-a avut drept invitati pe trei "grei" ai publicitatii romanesti: Bogdan Enoiu, Managing Director al agentiei McCann-Erickson, Stefan Iordache, COO Leo Burnett, si Felix Tataru, presedintele Asociatiei Internationale a Publicitatii - filiala Romania si director general GMP. Moderatorul discutiilor, jurnalistul Costi Rogozanu, "i-a impins" pe toate "terenurile" fierbinti: concurenta, rivalitate, recrutarea oamenilor, salariile angajatilor, comunicarea politica, pitch-uri, ce se va intampla cu acest business in 2008.
Clientii au pretentii din ce in ce mai mari
In acest an, rolul oamenilor de strategie va creste in agentiile de publicitate. "Sunt un fan al strategilor si importanta plannerilor este vitala", a spus Bogdan Enoiu, precizand ca raportul numarului de oameni de creatie - planneri intr-o agentie - ar trebui sa fie de 1 la 2.
La randul sau, Stefan Iordache a precizat ca importanta strategului nu trebuie sa puna in umbra departamentul de client-service, in fond cei care lucreaza aici trebuie sa inteleaga businessul clientilor.
Acestia au pretentii din ce in ce mai mari din partea agentiilor de publicitate si media pentru a le intelege in profuzime businessul. (Desi, se spune, pe fondul cresterii explozive a pietei de publicitate, ca sunt destui clienti care inteleg din ce in ce mai putin din afacerile lor.)
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024