Fantezii: Orasul SF al lui Adriean Videanu
Data publicarii: 01-02-2008 | DiverseToate prognozele pentru viitorul Bucurestiului sunt triste: orasul se va sufoca incet si sigur pentru ca ghilotina traficului sa cada cat mai lin, bucurestenii trebuie sa plateasca vreo 7 miliarde de euro, noteaza Gandul. Cel putin asta arata un studiu facut pentru 1,5 milioane de euro, pe baza caruia a fost realizat "Master-planul de transport". Primarul Adriean Videanu a prezentat ieri, spre dezbatere publica, master-planul privind felul cum se va circula in Capitala in urmatorii 20 de ani.
Dupa o luna de zile, proiectul va fi supus aprobarii Consiliului municipal Bucuresti si va deveni, ca si faimosul studiu JICA, legea dupa care vom investi in fluidizarea traficului si vom circula in Bucuresti.
5 lei/intrare - taxa de acces in centru
Pentru a nu se bloca orasul, studiul prevede inchiderea inelului interior de circulatie, care se va realiza in anul 2009, odata cu darea in folosinta a Pasajului Basarab. Accesul in zona centrala va fi taxat cu 5 lei pe fiecare intrare. Studiul mai propune cateva proiecte, pe langa cele realizate pana in prezent: modernizarea Pasajului Piata Muncii, reconfigurarea Pietei Victoriei si a pasajului cu acelasi nume, realizarea unei strapungeri intre Sos. Progresului si Sos. Viilor si realizarea a trei pasaje subterane - unul la intersectia Sos. Iancului cu Sos. Mihai Bravu, al doilea pe traseul Grozavesti- Razoare - Calea Rahovei si al treilea la Piata Sudului, precum si construirea unui pasaj suprateran intre Splaiul Unirii si Soseaua Mihai Bravu.
De asemenea, studiul prevede si inchiderea inelului exterior de circulatie, prin construirea unei legaturi intre Splaiul Dudescu si Soseaua Oltenitei, si crearea unei strapungeri intre strada Brasov si Soseaua Alexandriei. Un loc important in master-plan il ocupa si largirea traseului Buzesti - Berzei - Vasile Parvan - Hasdeu, a Soselei de centura la patru benzi, strapungerea Doamna Ghica - bd. Chisinau, si proiectele de infrastructura care vor lega orasul de autostrazile si drumurile nationale.
Studiul revine si asupra parcarilor subterane. Astfel, ar trebui realizate 69 de parcaje subterane si supraterane si realizarea unor parcari de suprafata in apropierea gurilor de metrou de la marginea orasului, ca persoanele care locuiesc in afara Capitalei sa combine mijloacele de transport.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall