Guvernul a alocat sapte milioane de euro pentru promovarea turismului in 2008

Data publicarii: 07-02-2008 | Economie

Guvernul a decis, miercuri, alocarea a sapte milioane de euro pentru promovarea turismului in 2008, din care doua milioane de euro sunt destinate creatiei unui brand turistic.

Guvernul a aprobat miercuri, printr-o hotarare, Programul anual de marketing si promovare turistica, al carui obiectiv este promovarea celor mai importante destinatii si forme de turism, din Romania, pe piata interna si pe principalele piete turistice din strainatate. Bugetul alocat programului, pentru 2008, este de sapte milioane euro, din care doua milioane euro pentru creatie brand turistic.

Programul a fost elaborat de Consiliul Consultativ pentru Turism, for creat la sfarsitul anului trecut - care are in componenta organizatii profesionale, organizatii patronale, organizatii neguvernamentale si autoritati locale - si din ministerele care au legatura cu domeniul turismului. Activitatile cuprinse in cadrul Programului se refera, printre altele, la popularizarea destinatiilor si a produselor turistice romanesti, la realizarea unor studii de marketing si crearea brandului turistic national, la participarea la expozitii de turism in tara si in strainatate.

"Pana acum, aceste decizii se luau intr-un birou, la nivel de functionari; am considerat ca acest parteneriat public-privat este necesar si benefic", a declarat, miercuri, ministrul turismului, Ovidiu Silaghi.

Potrivit lui Silaghi, obiectivele ministerului pe care il conduce sunt cresterea ritmului circulatiei turistice din Europa de Vest si din America de Nord cu aproximativ 5% si, in urmatorii trei ani, o crestere anuala de circa 3% a bazei de produs pentru turism.

Guvernul a aprobat, prin aceeasi hotarare, si Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, cu un buget de 1.390.000 de euro. Fondurile sunt alocate, printre altele, pentru formarea profesionala a personalului din turism sau pentru imbunatatirea calitatii unor produse si forme de turism.

NewsIn