Americanii fac cea mai scumpa masina din lume: 2 milioane de dolari!
Data publicarii: 07-02-2008 | AutoAmericanii continua cu proiectul lor de a construi cea mai scumpa masina din lume, pe care vor sa o vanda cu 2 milioane de dolari. Proiectul americanilor de la DiMora Motorcar nu este deloc nou, el fiind demarat acum aproape 2 ani. Totusi, urmaresc site-ul oficial din cand in cand pentru a vedea daca americanii fac progrese cu acest proiect, care pare destul de fantezist de altfel.
Despre ce este vorba?
DiMora Motorcar, o companie din Statele Unite, condusa de fondatorul ei, Alfred DiMora vrea sa produca o limuzina de superlux, botezata Natalia LS2, al carei pret de vanzare ar urma sa o incoroneze ca fiind cea mai scumpa din lume: 2 milioane de dolari. Masina este gandita ca o limuzina gen Rolls-Royce Phantom sau Maybach, dar conform declaratiilor oficialilor DiMora ar urma sa le lase cu mult in urma prin prisma performantelor si confortului.
Pentru Natalia, americanii pregatesc un motor V16 de 14 litri, cu 2 supape pe cilindru care dezvolta 1.200 CP si 1.220 Nm. Asemenea motor nu este neaparat imposibil de construit (cu toate ca Bugatti s-a chinuit multi ani sa construiasca motorul lui Veyron in asa fel incat sa fie si fiabil), dar americanii spun ca propulsorul lor V16 va avea un sistem de injectie revolutionar care va permite un consum decent de benzina si emisii de noxe atat de mici incat nu va fi nevoie de catalizator!
Masina ar urma sa aiba tractiune integrala si directie pe toate cele 4 roti, nu mai putin de 60 de computere raspunzatoare de toate functiile masinii, de la funtionarea motorului pana la sistemele de entertainment din habitaclu. De asemenea, vopseaua se vrea a fi una speciala, care sa-si schimbe culoarea in functie de temperatura mediului inconjurator. Blocurile optice sunt prevazute pentru a gazdui mici ecrane video si un videoproiector care sa arate trecatorilor imagini despre masina si sponsori, cand masina este parcata.
Pe langa toate acestea ar mai fi chestii obisnuite gen: monitoare in tetiere, retea wireless, bar si cam tot ce se stie in materie de lux.

DiMora Natalia SLS 2

DiMora Natalia SLS 2

DiMora Natalia SLS 2

DiMora Natalia SLS 2

DiMora Natalia SLS 2

DiMora Natalia SLS 2
Recunosc ca, personal, mi se pare prea putin realizabil acest proiect. De ce? In primul rand din cauza modului in care este promovat. Cei de la DiMora se lauda cu toate aceste sisteme si inovatii, dar in ultimul timp nu au mai prezentat nimic din modul cum au evoluat lucrurile. In plus, pe site ei spun ca lansarea acestei masini va fi un eveniment de amploare mondiala, transmis in direct de multe televiziuni si pe internet. Dar tot pe site exista o sectiune prin care se cauta parteneriate si sponsori, deci e o problema cu resursele financiare.
Exista chiar si posibilitatea ca vizitatorii site-ului sa trimita sugestii cu ce ar vrea sa inglobeze masina. Cei ce vor sa cumpere masina pot chiar plati un avans pentru a-si rezerva un exemplar cand productia in serie va demara.
Stiti ca celor de la Bugatti le-a luat foarte mult timp si foarte multi bani sa faca modelul Veyron. Mult mai mult timp decat au estimat initial. Ba chiar, la saloanele auto erau aproape luati in ras cand prezentau Veyron-ul tot cu titlul de "Concept", dupa multe termene de amanare a productiei de serie. Mai nou, se pare ca Bugatti studiaza posibilitatea de a produce o masina si mai exclusivista/performanta, implicit si mai scumpa decat Veyron-ul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză