Gigantii Internetului sunt in favoarea unei parole unice
Data publicarii: 09-02-2008 | MediaBlestemul oricarui utilizator frecvent de Internet: sa-si aduca aminte diferitele nume, parole si alte elemente de inregistrare pentru site-urile pe care le foloseste frecvent, noteaza Gandul. In scurt timp, aceasta nu va mai fi o problema, cred marile companii online.
Cei mai mari jucatori din industria Internetului, Google, Microsoft, Yahoo, IBM si VeriSigh, lucreaza la dezvoltarea unei parole unice care ar usura mult viata navigatorilor impatimiti.
Cele trei companii s-au alaturat saptamana trecuta Fundatiei OpenID, care se afla in spatele aceste initiative ce a starnit interesul intregii industrii online.
Potrivit presedintelui Fundatiei OpenID, Scott Kveton, o data cu asocierea cu cei cinci giganti initiativa va capata un mai mare avant. "Faptul ca avem ca parteneri aceste companii scurteaza drumul pana la adoptarea parolei unice si ne va permite sa avansam in ceea ce priveste noile tehnologii", spune Kveton.
Sub patronajul OpenID, companiile vor fi nevoite sa furnizeze celorlalte firme informatiile legate de inregistrarea oricarui utilizator de Internet care este de acord sa participe la aceasta actiune. Interesant este faptul ca vor fi puse in comun si informatii personale ale utilizatorilor, cum ar fi datele legate de cartea de credit sau anumite preferinte ale utilizatorului. Toate datele vor fi stocate intr-o baza de date comuna, dar vor putea fi utilizate de catre site-urile implicate in aceasta campanie numai atunci cand utilizatorul de Internet le va permite acest lucru.
Avantajele pentru publicul larg sunt aproape de la sine intelese: prin stabilirea unui singur OpenID, veti putea sa va accesati calendarul de pe Google sau contul de mail Microsoft Hotmail, sa vizitati magazinul virtual de muzica al celor de la Yahoo, toate fara a fi nevoie de inregistrari multiple sau de memorarea unor parole diferite.
Companiile de retail nu au semnat inca un acord cu Fundatia OpenID
Pana la ora actuala niciuna dintre marile companii de retail nu a semnat un accord cu OpenID, dar reprezentantii fundatiei sunt increzatori ca in cel mai scurt timp utilizatorii de Internet vor avea la dispozitie un ID unic pentru site-uri de cumparaturi online diferite.
Pe de alta parte, principalul dezavantaj invocat de criticii acestui sistem este faptul ca stocarea informatiilor personale intr-un singur loc, de unde vor putea fi utilizate de catre toate companiile implicate ar putea crea probleme legate de securitate. Sustinatorii proiectului afirma ca, din contra, OpenID, care va fi un produs gratuit, va putea preveni furtul de identitate si alte probleme de securitate.
"Acest proiect este important in primul rand pentru ca va reduce cantitatea foarte mare de date personale ale utilizatorilor pe care site-urile trebuie sa le mentina la zi", spune Tony Nadalin, seful departamentului de securitate de la IBM.
Desi cei cinci mari rivali din industria online au fost de acord sa colaboreze in aceasta directie, nu a fost precizata inca data la care se va incepe dezvoltarea OpenID. Kveton recunoaste insa ca preocuparile marile companii sunt mult mai variate si ca vor putea trece luni sau chiar ani pana cand utilizatorii vor putea sa vada acest proiect pus in practica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an