Advertisingul local va atinge optimul in 2012

Data publicarii: 11-02-2008 | Media

Industria de advertising din Romania este departe, ca nivel de dezvoltare, de ceea ce se intampla in alte tari din regiune, precum Polonia si Cehia, sustine Andrea Stillacci, Co President si Executive Creative Director al agentiei de publicitate GB Grey, din Paris, jurat in competitia festivalului european de print publicitar AdPrint.

Specialistul de origine italiana sustine ca Romania va atinge nivelul optim de dezvoltare in urmatorii doi pana la patru ani. Pana atunci, condidera acesta, romanii au nevoie de observatii sincere din partea specialistilor din alte tari mai avansate. "Ultimul lucru de care au nevoie publicitarii romani este complezenta", spune el. Publicitatea din Romania nu este inca eficienta, deoarece nu este destul de originala, a mai spus acesta. Italianul recomanda publicitarilor romani o mai mare deschidere catre ceea ce se face in strainatate, de la a pleca si a lucra in agentii din afara tarii pana la a importa profesionisti de acolo.

"Thailandezii sau indienii au reusit sa renunte la imprumutarea si adaptarea ideilor aplicate in pietele din tarile deja castigatoare la capitolul advertising, si lucrurile merg bine acolo. Romania nu a ajuns inca la acest nivel. Inca importa si adapteaza", dezvolta Stillacci. Competitia AdPrint 2008 a integrat 32 de categorii, la care 69 de agentii din Europa au inscris 434 de lucrari. Romania a fost reprezentata la aceasta competitie de 23 de agentii. Romania a castigat patru premii la AdPrint. Agentiile romanesti ale caror echipe creative au castigat cate un inger (trofeul acordat la AdPrint, n.red.) sunt Graffiti BBDO - cu doua premii, Saatchi&Saatchi Romania si Grey Bucharest. Juriul AdPrint a fost exclusiv international, membrii acestuia provenind din tari precum Italia, Franta, Spania, Olanda, Marea Britanie si Germania.

"Fiecare dintre specialistii pe care i-am invitat in juriu anul acesta a venit, cu aceasta ocazie, pentru prima data la AdPrint. Vrem ca in fiecare an la AdPrint sa rulam cat mai multe nume importante din publicitatea europeana pe care sa le familiarizam cu ceea ce se intampla pe piata din Romania", a declarat pentru Business Standard Elena Bululete, organizator AdPrint, Mass Media Communication, Millenium Communications. Festivalul AdPrint s-a desfasurat in perioada 7-10 februarie la Brasov si a beneficiat, conform organizatorilor, de prezenta a peste 700 de participanti.

Business Standard