Persoanele deprimate tind sa cumpere produsele mai scumpe
Data publicarii: 11-02-2008 | DiverseClientii posomorati spera ca daca merg cumparaturi isi vor "ridica" respectul de sine, dar aceasta terapie ii va face sa cheltuie mai mult pentru un produs si sa va ajunge sa regrete acest lucru, arata un nou studiu.
Potrivit cercetarii ale carei rezultate au fost anuntate la congresul anual al Societatii pentru Psihologia Sociala si a Personalitatii, persoanele introspective care sunt deprimate tind sa cheltuie mai multi bani pe acelasi produs comparativ cu alte persoane care sunt neutre din punct de vedere emotional. Studii anterioare au trasat o legatura intre stare psihologica si cheltuieli.
"Este o combinatie intre tristete si atentie care atrage efectul", sustine Cynthia Cryder, dela Universitatea Carnegie Mellon. "Aceste persoane incearca sa isi creasca valoare personala si o modalitate de a face acest lucru este sa achizitioneze bunuri materiale", a explicat cercetatorul.
Pentru a evita regretele de mai tarziu, in legatura cu achizitiile facute este ca persoana in cauza sa constientizeze faptul ca este trista. Oamenii de stiinta au observat in cazul participantilor la studiu ca acestia nu aveau vreo idee ca felul in care se simteau le influenta deciziliile la shopping. (L.S.)
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri