Vanzarile online pentru Valentine's au depasit vanzarile lunii decembrie
Data publicarii: 15-02-2008 | AfaceriConform datelor GECAD ePayment, pentru prima oara numarul cumparaturilor prin card bancar prilejuite de Ziua Indragostitilor a depasit vanzarile din luna decembrie. Astfel, in magazinele online care folosesc solutia ePayment, romanii au cumparat in perioada 15 ianuarie-14 februarie cu 21% mai mult decat in luna decembrie, fiind inregistrat un total de 40.400 tranzactii, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, numarul vanzarilor de Sf. Valentin s-a dublat.
"Anul acesta ne-a rezervat cateva suprize. Vanzarile in ultimele 30 de zile au depasit luna decembrie. in conditiile in care nu foarte multe magazine s-au pregatit special pentru aceasta sarbatoare. Am observat, intr-adevar, cateva promotii reusite si cateva "vitrine" deosebite, la magazinele mai mari, dar cred ca s-ar fi putut mai mult. Astfel de "sarbatori" sunt ocazii foarte bune pentru magazinele mici sa atraga si chiar sa fidelizeze cumparatori", afirma Laurentiu Ghenciu, Director de Vanzari GECAD ePayment.
Pentru a profta la maxim de astfel de evenimente, comerciantii ar trebui sa inceapa pregatirile cu aproximativ o luna inainte, sa conceapa oferte speciale, sa modifice design-ul site-ului pentru a se potrivi cu ocazia respectiva, sa implementeze o strategie de promovare inteligenta si, cel mai important, sa se asigure ca au stocuri suficiente si capacitate de livrare. Cele mai multe plangeri ale cumparatorilor se refera la infrastructura logistica deficitara a multor magazine online.
Conform oficialului companiei, principalul motiv pentru cresterea de anul acesta este progresul inregistrat anul trecut cand piata a atins 35 milioane Euro si cresterea increderii publicului in aceasta metoda de plata. "Ca urmare, am constat si cresterea valorii medii a tranzactiei.", cotinua Laurentiu Ghenciu. Astfel, daca in perioada sarbatorilor de iarna 2007, valoarea medie a unei tranzactii s-a ridicat la suma de 72 euro, in perioada 15 ianuarie-14 februarie, aceasta s.a apropiat de 84 euro.
In SUA, valoarea medie a cumparaturilor de Sf Valentin este de 123USD, conform estimarilor National Retail Federation (NRF). Conform aceleiasi institutii insa, pentru prima oara piata a stagnat in momentul apropierii unei sarbatori, reprezentantii ei declarand ca vanzarile din 2008 vor fi similare cu cele inregistrate in ianuarie-februarie 2007. Principalul motiv ar fi, conform studiului intreprins de NRF, dorinta americanilor de a inlocui cadourile cu alte modalitati de a petrece ziua de 14 februarie. Astfel, 48% dintre cei intervievati au declarat ca vor opta pentru o seara in oras sau un weekend in afara orasului. In ceea ce priveste produsele, cele mai cautate au fost bomboanele, florile, cupoanele cadou, cosmeticele, articolele de imbracaminte si felicitarile.
In Romania, cuplurile au profitat de ofertele agentilor economici din domeniul turismului si transporturilor, acestea avand o pondere de 32% in totalul vanzarilor. Sunt urmate la distanta de produse electronice mici, cu o pondere de 8% si de produse specifice evenimentului cu o pondere de 6%.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive