Vanzarile online pentru Valentine's au depasit vanzarile lunii decembrie
Data publicarii: 15-02-2008 | AfaceriConform datelor GECAD ePayment, pentru prima oara numarul cumparaturilor prin card bancar prilejuite de Ziua Indragostitilor a depasit vanzarile din luna decembrie. Astfel, in magazinele online care folosesc solutia ePayment, romanii au cumparat in perioada 15 ianuarie-14 februarie cu 21% mai mult decat in luna decembrie, fiind inregistrat un total de 40.400 tranzactii, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, numarul vanzarilor de Sf. Valentin s-a dublat.
"Anul acesta ne-a rezervat cateva suprize. Vanzarile in ultimele 30 de zile au depasit luna decembrie. in conditiile in care nu foarte multe magazine s-au pregatit special pentru aceasta sarbatoare. Am observat, intr-adevar, cateva promotii reusite si cateva "vitrine" deosebite, la magazinele mai mari, dar cred ca s-ar fi putut mai mult. Astfel de "sarbatori" sunt ocazii foarte bune pentru magazinele mici sa atraga si chiar sa fidelizeze cumparatori", afirma Laurentiu Ghenciu, Director de Vanzari GECAD ePayment.
Pentru a profta la maxim de astfel de evenimente, comerciantii ar trebui sa inceapa pregatirile cu aproximativ o luna inainte, sa conceapa oferte speciale, sa modifice design-ul site-ului pentru a se potrivi cu ocazia respectiva, sa implementeze o strategie de promovare inteligenta si, cel mai important, sa se asigure ca au stocuri suficiente si capacitate de livrare. Cele mai multe plangeri ale cumparatorilor se refera la infrastructura logistica deficitara a multor magazine online.
Conform oficialului companiei, principalul motiv pentru cresterea de anul acesta este progresul inregistrat anul trecut cand piata a atins 35 milioane Euro si cresterea increderii publicului in aceasta metoda de plata. "Ca urmare, am constat si cresterea valorii medii a tranzactiei.", cotinua Laurentiu Ghenciu. Astfel, daca in perioada sarbatorilor de iarna 2007, valoarea medie a unei tranzactii s-a ridicat la suma de 72 euro, in perioada 15 ianuarie-14 februarie, aceasta s.a apropiat de 84 euro.
In SUA, valoarea medie a cumparaturilor de Sf Valentin este de 123USD, conform estimarilor National Retail Federation (NRF). Conform aceleiasi institutii insa, pentru prima oara piata a stagnat in momentul apropierii unei sarbatori, reprezentantii ei declarand ca vanzarile din 2008 vor fi similare cu cele inregistrate in ianuarie-februarie 2007. Principalul motiv ar fi, conform studiului intreprins de NRF, dorinta americanilor de a inlocui cadourile cu alte modalitati de a petrece ziua de 14 februarie. Astfel, 48% dintre cei intervievati au declarat ca vor opta pentru o seara in oras sau un weekend in afara orasului. In ceea ce priveste produsele, cele mai cautate au fost bomboanele, florile, cupoanele cadou, cosmeticele, articolele de imbracaminte si felicitarile.
In Romania, cuplurile au profitat de ofertele agentilor economici din domeniul turismului si transporturilor, acestea avand o pondere de 32% in totalul vanzarilor. Sunt urmate la distanta de produse electronice mici, cu o pondere de 8% si de produse specifice evenimentului cu o pondere de 6%.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall