Premierul nu pricepe regulile liberei concurente in piata auto
Data publicarii: 29-02-2008 | PoliticaDiscursul momentului pentru premier pare a fi sub egida dictonului "cine nu-i cu noi (Guvernul, în cazul de faţă) e împotriva noastră", noteaza Curentul. Tăriceanu ţipă la toată lumea, de la ziarişti la comisari europeni, şi se face că nu înţelege de ce primeşte critici din toate părţile.
Discursul său e copiat fidel de către ciraci, ministrul Vosganian fiind doar o mostră elocventă. Prins sub tirul încrucişat al sindicatelor şi agenţiilor de rating, Tăriceanu a fost luat prin surprindere de decizia Comisiei Europene care-i forţează mâna să mai tragă 27 de milioane de euro de la Ford, în contul unui ajutor de stat ilegal descoperit de recenta anchetă.
Culmea, în pofida faptului că Ford nu s-a arătat deranjată prea tare de decizia CE, premierul a avut un discurs virulent la adresa oficialilor comunitari, neuitând însă să adauge că nu va contesta măsura luată. Precedentul creat de taxa auto, când a plecat la Bruxelles cu ideile sale şi s-a întors cu cele ale comisarilor, chiar dacă taxa verde se transformă în taxă poluatoare, a fost cel care l-a oprit pe premier să facă încă un gest inutil.
în cazul Ford, Tăriceanu perorează că România nu are nevoie de aprobări pentru a fabrica automobile. Greşit, Comisia Europeană nu acest lucru ne-a reproşat. Ne-a cerut doar o chestiune elementară: să respectăm regulile liberei concurenţe, şi să nu creăm avantaje ascunse pentru o companie sau alta dintr-o piaţă (cea auto, în cazul nostru). Numai că nu ne aşteptăm ca premierul să priceapă, atât timp cât el este chiar jucător în acest segment (chestiune legală, dar imorală).
Gestul premierului nu a scăpat nici presei străine, nemţii fiind evident cu ochii pe noi după episodul Nokia-Bochum-Jucu. "România critică Bruxelles-ul pentru sancţiunile impuse Ford", titrează Wirtschaftsblatt (foto). Premierul Călin Popescu Tăriceanu a criticat dur decizia Comisiei Europene referitoare la investiţia Ford în Automobile Craiova. Potrivit deciziei, fabrica a fost vândută prea ieftin, iar Ford este nevoită să plătească statului român 27 de milioane de euro, notează ziarul german. Şi ne mai mirăm de ce nu avem o imagine bună în Europa. Răspunsul e simplu: nu are cine să ne-o construiască!
Curentul
Discursul său e copiat fidel de către ciraci, ministrul Vosganian fiind doar o mostră elocventă. Prins sub tirul încrucişat al sindicatelor şi agenţiilor de rating, Tăriceanu a fost luat prin surprindere de decizia Comisiei Europene care-i forţează mâna să mai tragă 27 de milioane de euro de la Ford, în contul unui ajutor de stat ilegal descoperit de recenta anchetă.
Culmea, în pofida faptului că Ford nu s-a arătat deranjată prea tare de decizia CE, premierul a avut un discurs virulent la adresa oficialilor comunitari, neuitând însă să adauge că nu va contesta măsura luată. Precedentul creat de taxa auto, când a plecat la Bruxelles cu ideile sale şi s-a întors cu cele ale comisarilor, chiar dacă taxa verde se transformă în taxă poluatoare, a fost cel care l-a oprit pe premier să facă încă un gest inutil.
în cazul Ford, Tăriceanu perorează că România nu are nevoie de aprobări pentru a fabrica automobile. Greşit, Comisia Europeană nu acest lucru ne-a reproşat. Ne-a cerut doar o chestiune elementară: să respectăm regulile liberei concurenţe, şi să nu creăm avantaje ascunse pentru o companie sau alta dintr-o piaţă (cea auto, în cazul nostru). Numai că nu ne aşteptăm ca premierul să priceapă, atât timp cât el este chiar jucător în acest segment (chestiune legală, dar imorală).
Gestul premierului nu a scăpat nici presei străine, nemţii fiind evident cu ochii pe noi după episodul Nokia-Bochum-Jucu. "România critică Bruxelles-ul pentru sancţiunile impuse Ford", titrează Wirtschaftsblatt (foto). Premierul Călin Popescu Tăriceanu a criticat dur decizia Comisiei Europene referitoare la investiţia Ford în Automobile Craiova. Potrivit deciziei, fabrica a fost vândută prea ieftin, iar Ford este nevoită să plătească statului român 27 de milioane de euro, notează ziarul german. Şi ne mai mirăm de ce nu avem o imagine bună în Europa. Răspunsul e simplu: nu are cine să ne-o construiască!
Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall