Premierul nu pricepe regulile liberei concurente in piata auto
Data publicarii: 29-02-2008 | PoliticaDiscursul momentului pentru premier pare a fi sub egida dictonului "cine nu-i cu noi (Guvernul, în cazul de faţă) e împotriva noastră", noteaza Curentul. Tăriceanu ţipă la toată lumea, de la ziarişti la comisari europeni, şi se face că nu înţelege de ce primeşte critici din toate părţile.
Discursul său e copiat fidel de către ciraci, ministrul Vosganian fiind doar o mostră elocventă. Prins sub tirul încrucişat al sindicatelor şi agenţiilor de rating, Tăriceanu a fost luat prin surprindere de decizia Comisiei Europene care-i forţează mâna să mai tragă 27 de milioane de euro de la Ford, în contul unui ajutor de stat ilegal descoperit de recenta anchetă.
Culmea, în pofida faptului că Ford nu s-a arătat deranjată prea tare de decizia CE, premierul a avut un discurs virulent la adresa oficialilor comunitari, neuitând însă să adauge că nu va contesta măsura luată. Precedentul creat de taxa auto, când a plecat la Bruxelles cu ideile sale şi s-a întors cu cele ale comisarilor, chiar dacă taxa verde se transformă în taxă poluatoare, a fost cel care l-a oprit pe premier să facă încă un gest inutil.
în cazul Ford, Tăriceanu perorează că România nu are nevoie de aprobări pentru a fabrica automobile. Greşit, Comisia Europeană nu acest lucru ne-a reproşat. Ne-a cerut doar o chestiune elementară: să respectăm regulile liberei concurenţe, şi să nu creăm avantaje ascunse pentru o companie sau alta dintr-o piaţă (cea auto, în cazul nostru). Numai că nu ne aşteptăm ca premierul să priceapă, atât timp cât el este chiar jucător în acest segment (chestiune legală, dar imorală).
Gestul premierului nu a scăpat nici presei străine, nemţii fiind evident cu ochii pe noi după episodul Nokia-Bochum-Jucu. "România critică Bruxelles-ul pentru sancţiunile impuse Ford", titrează Wirtschaftsblatt (foto). Premierul Călin Popescu Tăriceanu a criticat dur decizia Comisiei Europene referitoare la investiţia Ford în Automobile Craiova. Potrivit deciziei, fabrica a fost vândută prea ieftin, iar Ford este nevoită să plătească statului român 27 de milioane de euro, notează ziarul german. Şi ne mai mirăm de ce nu avem o imagine bună în Europa. Răspunsul e simplu: nu are cine să ne-o construiască!
Curentul
Discursul său e copiat fidel de către ciraci, ministrul Vosganian fiind doar o mostră elocventă. Prins sub tirul încrucişat al sindicatelor şi agenţiilor de rating, Tăriceanu a fost luat prin surprindere de decizia Comisiei Europene care-i forţează mâna să mai tragă 27 de milioane de euro de la Ford, în contul unui ajutor de stat ilegal descoperit de recenta anchetă.
Culmea, în pofida faptului că Ford nu s-a arătat deranjată prea tare de decizia CE, premierul a avut un discurs virulent la adresa oficialilor comunitari, neuitând însă să adauge că nu va contesta măsura luată. Precedentul creat de taxa auto, când a plecat la Bruxelles cu ideile sale şi s-a întors cu cele ale comisarilor, chiar dacă taxa verde se transformă în taxă poluatoare, a fost cel care l-a oprit pe premier să facă încă un gest inutil.
în cazul Ford, Tăriceanu perorează că România nu are nevoie de aprobări pentru a fabrica automobile. Greşit, Comisia Europeană nu acest lucru ne-a reproşat. Ne-a cerut doar o chestiune elementară: să respectăm regulile liberei concurenţe, şi să nu creăm avantaje ascunse pentru o companie sau alta dintr-o piaţă (cea auto, în cazul nostru). Numai că nu ne aşteptăm ca premierul să priceapă, atât timp cât el este chiar jucător în acest segment (chestiune legală, dar imorală).
Gestul premierului nu a scăpat nici presei străine, nemţii fiind evident cu ochii pe noi după episodul Nokia-Bochum-Jucu. "România critică Bruxelles-ul pentru sancţiunile impuse Ford", titrează Wirtschaftsblatt (foto). Premierul Călin Popescu Tăriceanu a criticat dur decizia Comisiei Europene referitoare la investiţia Ford în Automobile Craiova. Potrivit deciziei, fabrica a fost vândută prea ieftin, iar Ford este nevoită să plătească statului român 27 de milioane de euro, notează ziarul german. Şi ne mai mirăm de ce nu avem o imagine bună în Europa. Răspunsul e simplu: nu are cine să ne-o construiască!
Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri