Premierul nu pricepe regulile liberei concurente in piata auto
Data publicarii: 29-02-2008 | PoliticaDiscursul momentului pentru premier pare a fi sub egida dictonului "cine nu-i cu noi (Guvernul, īn cazul de faţă) e īmpotriva noastră", noteaza Curentul. Tăriceanu ţipă la toată lumea, de la ziarişti la comisari europeni, şi se face că nu īnţelege de ce primeşte critici din toate părţile.
Discursul său e copiat fidel de către ciraci, ministrul Vosganian fiind doar o mostră elocventă. Prins sub tirul īncrucişat al sindicatelor şi agenţiilor de rating, Tăriceanu a fost luat prin surprindere de decizia Comisiei Europene care-i forţează māna să mai tragă 27 de milioane de euro de la Ford, īn contul unui ajutor de stat ilegal descoperit de recenta anchetă.
Culmea, īn pofida faptului că Ford nu s-a arătat deranjată prea tare de decizia CE, premierul a avut un discurs virulent la adresa oficialilor comunitari, neuitānd īnsă să adauge că nu va contesta măsura luată. Precedentul creat de taxa auto, cānd a plecat la Bruxelles cu ideile sale şi s-a īntors cu cele ale comisarilor, chiar dacă taxa verde se transformă īn taxă poluatoare, a fost cel care l-a oprit pe premier să facă īncă un gest inutil.
īn cazul Ford, Tăriceanu perorează că Romānia nu are nevoie de aprobări pentru a fabrica automobile. Greşit, Comisia Europeană nu acest lucru ne-a reproşat. Ne-a cerut doar o chestiune elementară: să respectăm regulile liberei concurenţe, şi să nu creăm avantaje ascunse pentru o companie sau alta dintr-o piaţă (cea auto, īn cazul nostru). Numai că nu ne aşteptăm ca premierul să priceapă, atāt timp cāt el este chiar jucător īn acest segment (chestiune legală, dar imorală).
Gestul premierului nu a scăpat nici presei străine, nemţii fiind evident cu ochii pe noi după episodul Nokia-Bochum-Jucu. "Romānia critică Bruxelles-ul pentru sancţiunile impuse Ford", titrează Wirtschaftsblatt (foto). Premierul Călin Popescu Tăriceanu a criticat dur decizia Comisiei Europene referitoare la investiţia Ford īn Automobile Craiova. Potrivit deciziei, fabrica a fost vāndută prea ieftin, iar Ford este nevoită să plătească statului romān 27 de milioane de euro, notează ziarul german. Şi ne mai mirăm de ce nu avem o imagine bună īn Europa. Răspunsul e simplu: nu are cine să ne-o construiască!
Curentul
Discursul său e copiat fidel de către ciraci, ministrul Vosganian fiind doar o mostră elocventă. Prins sub tirul īncrucişat al sindicatelor şi agenţiilor de rating, Tăriceanu a fost luat prin surprindere de decizia Comisiei Europene care-i forţează māna să mai tragă 27 de milioane de euro de la Ford, īn contul unui ajutor de stat ilegal descoperit de recenta anchetă.
Culmea, īn pofida faptului că Ford nu s-a arătat deranjată prea tare de decizia CE, premierul a avut un discurs virulent la adresa oficialilor comunitari, neuitānd īnsă să adauge că nu va contesta măsura luată. Precedentul creat de taxa auto, cānd a plecat la Bruxelles cu ideile sale şi s-a īntors cu cele ale comisarilor, chiar dacă taxa verde se transformă īn taxă poluatoare, a fost cel care l-a oprit pe premier să facă īncă un gest inutil.
īn cazul Ford, Tăriceanu perorează că Romānia nu are nevoie de aprobări pentru a fabrica automobile. Greşit, Comisia Europeană nu acest lucru ne-a reproşat. Ne-a cerut doar o chestiune elementară: să respectăm regulile liberei concurenţe, şi să nu creăm avantaje ascunse pentru o companie sau alta dintr-o piaţă (cea auto, īn cazul nostru). Numai că nu ne aşteptăm ca premierul să priceapă, atāt timp cāt el este chiar jucător īn acest segment (chestiune legală, dar imorală).
Gestul premierului nu a scăpat nici presei străine, nemţii fiind evident cu ochii pe noi după episodul Nokia-Bochum-Jucu. "Romānia critică Bruxelles-ul pentru sancţiunile impuse Ford", titrează Wirtschaftsblatt (foto). Premierul Călin Popescu Tăriceanu a criticat dur decizia Comisiei Europene referitoare la investiţia Ford īn Automobile Craiova. Potrivit deciziei, fabrica a fost vāndută prea ieftin, iar Ford este nevoită să plătească statului romān 27 de milioane de euro, notează ziarul german. Şi ne mai mirăm de ce nu avem o imagine bună īn Europa. Răspunsul e simplu: nu are cine să ne-o construiască!
Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic romĆ¢nii despre siguranČa cumpÄrÄturilor online de Black Friday
- Lipsa raportÄrilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate Ć®ncetini acČiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au Ć®nchiriat Ć®n primele 9 luni circa 750.000 mp de spaČii, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile sÄ transforme provocÄrile transparenČei salariale Ć®n avantaje competitive