Mitsubishi Electric se va retrage de pe piata telefoniei mobile
Data publicarii: 03-03-2008 | InternationalMitsubishi Electric Corp a anuntat ca planuieste sa se retraga din afacerea neprofitabila de telefonie mobila, devenind producatorul de electronice japonez cel mai recent retras de pe o piata dominata de giganti internationali precum Nokia, relateaza Reuters.
Dupa ce s-a confruntat cu o competitie dura din partea Nokia, Samsung Electronics Co Ltd si a altor furnizori la nivel mondial, multi producatori de telefonie mobila din Japonia s-au retras in ultimii ani pe piata interna.
Insa pe piata japoneza saturata, cererea este asteptata sa scada in acest an, in contextul in care operatori de telefonie mobila precum NTTDoCoMo Inc au redus subventiile catre vanzatorii de retail, destinate mentinerii telefoanelor la un pret scazut, si au redus in schimb ratele lunare.
Mitsubishi Electric a anuntat luni ca estimeaza in anul fiscal ce se va incheia la 31 martie o pierdere unica, inainte de perceperea taxelor, de aproximativ 17 miliarde yeni (164,1 milioane dolari), ca urmare a acestei retrageri.
Compania japoneza a adaugat, totusi, ca pierderea ar putea fi compensata de cresterea eficientei operationale in alte sectoare.
Mitsubishi Electric estimeaza vanzari de 100 miliarde yeni din operatiunile de telefonie mobila in acest an, echivalent cu 2,5% din veniturile totale ale companiei, si livrari de 2,1 milioane unitati.
Aceasta cifra reprezinta mai putin de 0,2% din livrarile mondiale de telefoane mobile pentru anul calendaristic 2007, potrivit statisticilor firmei de cercetare IDC.
Decizia Mitsubishi Electric urmeaza anuntului facut de Sanyo Electric Co Ltd in ianuarie, potrivit caruia isi va vinde afacerea neprofitabila de telefonie mobila companiei Kyocera Corp, pentru 40-50 miliarde yeni.
"Este un pas firesc pentru Mitsubishi Electric, dupa ce nu a reusit sa lanseze un model de succes de ceva vreme", a declarat un analist din cadrul IDC, Michito Kimura.
"Insa retragerea acestor doi producatori japonezi de pe piata nu va usua situatia companiilor care raman in industrie, pentru ca noua strategie a operatorilor telefonici, de a reduce subventiile catre vanzatori, descurajeaza utilizatorii de la a inlocui frecvent aparatele telefonice", a adaugat acesta.
Mitsubishi Electric, care s-a retras deja de pe piata internationala de telefonie mobila, planuieste sa sisteze livrarile catre NTTDoCoMo, singurul client, pana in luna septembrie.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză