Teste de logica si de personalitate la angajare

Data publicarii: 04-03-2008 | HR/Cariere

Pentru a gasi persoanele potrivite pentru posturile de middle si top management, angajatorii apeleaza de obicei la firmele de recrutare sau la cele de head-hunting. Peste jumatate din firmele de recrutare de personal evalueaza potentialii candidati ai angajatorului prin teste de personalitate - seturi de intrebari cu mai multe variante de raspuns, care trebuie rezolvate intr-un anumit timp - sau prin teste de logica.

Importanta este viteza de reactie a candidatului, deoarece testele nu lasa prea mult timp de gandire la dispozitie pentru gasirea unui anumit raspuns. Din pacate, doar in putine cazuri candidatii sunt pusi in fata unor situatii concrete - ca test relevant al capacitatii acestora de a rezolva problemele ivite. Rezultatele sunt insa interpretabile, iar in cazul in care candidatii trec testul, vor putea sa-si justifice in fata examinatorului raspunsurile considerate gresite.

In cazul in care examinatorul considera ca nu a fost intrunit punctajul necesar, din nefericire candidatul nu se poate ''apara''. Angajatorii nu considera relevante aceste teste de evaluare a candidatilor din cauza posibilitatilor numeroase de interpretare a rezultatelor, astfel incat prefera sa afle mai multe despre viitorul angajat prin testele de logica si de personalitate, si sa evite astfel de examinari care lasa loc pentru multe indoieli.

Curentul