Bancile mai si scot clienti din Biroul de Credit
Data publicarii: 04-03-2008 | Finante-BanciCateva sute de persoane, clienti ai unor banci importante din Romania, au reusit sa scape de Biroul de Credit inainte de expirarea termenului de patru ani, noteaza Cotidianul. Acest lucru s-a intimplat datorita faptului ca banca la care erau indatorati a facut, la cererea clientului, o solicitare catre Birou pentru a exclude persoana in cauza din baza de date. Aceasta nu este insa o practica frecventa, ci mai degraba o forma exceptionala de comportament al bancilor.
"Cred ca s-a intimplat sa fie scos cineva, dar nu este o regula, ci o exceptie de la regula. Daca a venit cu acte medicale doveditoare ca a stat internat doua-trei saptamini, l-am scos din birou sau ca a fost plecat din tara (a dovedit cu vize de pe pasaport, rezervari la hotel etc.). Dar, repet, nu e regula, ci exceptie", au declarat pentru Cotidianul reprezentantii BCR, care au adaugat ca, la banca pe care o reprezinta, exista citeva zeci de astfel de cazuri.
Motivele la care va puteti gindi pentru a scapa de povara Biroului de Credit sint insa ceva mai multe. "Dintre motivele acceptate pentru stergere putem enumera: rata nu a fost platita din motive independente de vointa clientului,de exemplu din motive tehnice, desi existau banii in contul curent atasat creditului, rata nu s-a tras, generind restante, sau banii au fost depusi din greseala in alt cont ori clientul nu a fost instiintat de aparitia unor solduri debitoare datorate unor comisioane sau carduri de credit emise si neactivate la care s-au perceput taxe si penalitati etc. Raspunsurile se furnizeaza clientilor in cel mai scurt timp posibil, ulterior analizarii complete a situatiei sesizate", spune Mihai Rauta, director Consumer Risk in cadrul Raiffeisen Bank Romania.
Pentru a beneficia de stergerea din baza de date a Biroului trebuie urmati insa citiva pasi. "Pentru stergerea unui client inregistrat cu restante din baza de date a Biroului de Credit, inainte de termenul legal de stocare a datelor (de 4 ani), se analizeaza fiecare caz in parte si motivele intirzierii. Pentru aceasta, clientul poate depune la cea mai apropiata unitate o reclamatie/sesizare (exista un formular pretiparit - Formular de sesizare) sau poate alege alt canal de comunicare cu banca (e-mail, Call Center), in care isi exprima solicitarea, explica situatia si aduce dovezi, daca este cazul. Banca analizeaza cazul si actioneaza in consecinta", mai spune Rauta.
Chiar daca mai sinteti in baza Biroului tot mai aveti o sansa de a lua un credit. BCR, de exemplu, acorda credite si restantierilor, insa dupa o analiza care nu tine numai de valoarea inregistrata la Biroul de Credit. "Analizam mai multe aspecte inainte de a lua o decizie. Motivatia solicitantului de credit este foarte importanta. Daca, de exemplu, nu a platit ratele pentru ca a fost plecat din tara sau a fost internat si poate dovedi acest lucru cu acte, are sanse reale de a se califica pentru un credit", ne-au declarat reprezentantii BCR.
Mai sint institutii de credit care vorbesc despre sume precise in ceea ce priveste valoarea restantei la Biroul de Credit. La Credit Europe Bank, limita acceptata este pina la 20 de lei, iar vechimea restantei e de maximum 45 de zile. Libra Bank da credite tuturor celor care nu au restante mai mari de 40 de euro pe o perioada mai lunga de 30 de zile, in timp ce la UniCredit Tiriac si Alpha Bank vorbim despre restante de pina la 10 lei pe o perioada de pina la 10 zile. BRD accepta si ea sa acorde credite restantierilor, insa numai dupa ce solicitantul isi achita integral datoria. Tot la BRD, unii dintre clientii cu datorii sint creditati in "conditii speciale".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI