Supermarketuri naturiste in franciza
Data publicarii: 04-03-2008 | AfaceriIntr-o lume din ce in ce mai poluata, consumatorii sunt tot mai precauti. Se cauta mancarea sanatoasa si produsele naturale de ingrijire a corpului. In Romania, industria "bio" este abia la inceput si tocmai de aceea reprezentantii companiei BIO Markt se bazeaza pe potentialul mare de dezvoltare a acestui segment in urmatorii ani, noteaza Evenimentul Zilei.
Compania comercializeaza mai multe game de produse naturale: de la alimente proaspete si produse de masa (ulei, otet, ketchup) si alimente pentru copii si bebelusi la produse de ingrijire a corpului si de uz casnic. Cu un singur magazin deschis in Timisoara in decembrie anul trecut, conducerea BIO Markt estimeaza ca va incheia acest an cu un alt magazin propriu in Bucuresti, la care se vor adauga inca trei deschise in sistem de franciza.
Francizat cu 29.000 de euro
Pentru extinderea in sistem de franciza, compania cauta in special familii educate, care sunt preocupate de un mod de viata sanatos. Insa "acest profil nu exclude orice candidat serios din cursa spre achizitionarea francizei BIO Markt", ne-a spus Florina Onetiu, director de comunicare al BIO Markt.
Alte conditii pe care trebuie sa le indeplineasca un viitor francizat al companiei sunt: sa aiba firma, sa detina un spatiu in proprietate sau chirie si sa dispuna de banii pentru investitia initiala. Taxa de franciza este de 29.000 de euro, la care se adauga alte sume care variaza in functie de dimensiunea magazinului BIO Markt pe care intentioneaza sa-l deschida francizatii.
Trei tipuri de franciza
Compania propune trei pachete de franciza. Costurile totale pentru a incepe o franciza de tip A sunt de 94.000 de euro. Ele cuprind taxa de franciza, stocul de marfa si costurile cu amenajarea magazinului - un supermarket cu o suprafata de 100-150 mp. La acestea se adauga taxa pentru promovare de 399 de euro pe luna.
Pentru franciza de tip B, potentialii francizati trebuie sa dispuna de suma de 74.000 de euro, pentru un magazin in suprafata de 60-80 mp. Taxa pentru aparitii media este de 299 de euro. Investitiile pentru franciza de tip C, cea mai accesibila, se ridica la 52.000 de euro si presupun inchirierea unui spatiu comercial de 25-40 mp in incinta unor shopping-centeruri. In acest caz, taxa de promovare este de 199 de euro.
Clienti de la oras
Investitia intr-o locatie BIO Markt in sistem de franciza se amortizeaza in aproximativ doi ani, sustine Florina Onetiu. Magazinele trebuie sa fie situate in centrul localitatilor, fiind vizate in special orasele mari si medii. Clientii de baza ai produselor comercializate de BIO Markt sunt persoanele care consuma produse cat mai naturale.
Este vorba de "persoana care a trecut de varsta de 30 de ani, informata, preocupata de sanatate, familista. Clientii de produse bio-organice sunt educati si locuiesc, in general, in zone urbane. Veniturile lor sunt medii sau peste medie", potrivit reprezentantilor companiei. In ceea ce priveste afacerile derulate, conducerea BIO Markt estimeaza o valoare de 1,78 milioane de euro in acest an si de 3,59 milioane de euro in 2009.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private