Canalul Dunare-Bucuresti ar putea fi realizat din fonduri europene
Data publicarii: 07-03-2008 | EconomieCanalul Dunare-Bucuresti ar putea fi realizat in cel putin patru ani, iar costurile investitiei se ridica la 450 de milioane de euro, proiect ce poate fi realizat din bani europeni, a declarat directorul general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Ovidiu Cupsa.
El a afirmat joi la Constanta, intr-o conferinta de presa, ca au fost incepute demersurile pentru promovarea unei hotarari de guvern pentru trecerea din administrarea Ministerului Mediului in cea a Ministerul Transporturilor a cursurilor raurilor Arges si Dambovita, pe care se vor realiza lucrarile Canalului Dunare-Bucuresti.
Dupa publicarea actul normativ, in aproximativ trei luni, Administratia Canalelor Navigabile (ACN) va prelua si inventaria activele si va putea trece la realizarea studiilor de fezabilitate. Canalul Dunare-Bucuresti va conecta Capitala la coridorul VII Paneuropean de Transport care va fi introdusa in circuitul capitalelor europene la Dunare. Se va facilita astfel si accesul direct la portul maritim Constanta si la reteaua europeana interioara de cai navigabile.
Porturile caii navigabile sunt situate unul in zona de sud- est a municipiului Bucuresti intre localitatile 1 Decembrie si Darasti de Ilfov, iar al doilea la Oltenita la confluenta raului Arges cu fluviul Dunarea. Seful ACN spune ca prin aceste porturi se vor putea opera 20 milioane de tone marfa pe an ceea ce inseamna aproximativ 30% din capacitatea Canalului Dunare - Marea Neagra. Mai mult, canalul Dunare-Bucuresti va putea fi folosit si ca sursa de irigatii pentru zonele adiacente, dar va avea si rol de aparare impotriva inundatiilor. Debitele de viitura vor fi controlate si pe sectoarele din amonte de pe raul Arges.
Potrivit lui Ovidiu Cupsa, costurile investitiei sunt de aproximativ 450 de milioane de euro, iar executia s-ar intinde pe cel putin patru ani, perioada de amortizare a investitiei fiind de 14 ani. El spune ca avantajul unui astfel de proiect este ca poate fi realizat din fonduri europene si nu cu bani de la stat. Canalul Dunare-Bucuresti este proiectat sa aiba o lungime de 104 kilometri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private