Clientii Raiffeisen Bank, tinta unui atac informatic
Data publicarii: 07-03-2008 | Finante-BanciPersoanele care folosesc serviciile Raiffeisen Bank au primit, ieri, prin e-mail, un mesaj in care li se solicita reconfirmarea datelor personale la o adresa specificata, se arata intr-un comunicat al firmei de avocati Urban si Asociatii, citat de Gardianul. In comunicat, compania precizeaza ca au fost transmise mesaje exclusiv la clientii Raiffeisen, motiv pentru care exista suspiciuni ca atacatorul are informatii din baza de date a bancii. Urban si Asociatii a informat, ieri, ca a sesizat atat banca si Serviciul de Investigare a Fraudelor, cat si Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
"Surprinzator este faptul ca avem colaboratori avocati care nu au carduri la Raiffeisen Bank si acestia nu au primit un asemenea mesaj, insa sunt alti avocati colaboratori care au carduri la banca si care au primit mesaje. Am intrebat la Raiffeisen Bank cum este posibil ca un tert sa stie la fix care sunt avocatii de la Urban si Asociatii care au carduri la banca si care nu, cu o precizie matematica, si am intrebat daca nu cumva bazele lor de date au fost sparte. Nu am primit nici un raspuns oficial in acest sens", se spune in comunicat. Urban si Asociatii a dat publicitatii si textul mesajului primit, in care clientilor bancii li se solicitau date confidentiale.
"La data de 04/martie/2008 Raiffeisen Bank a modificat sistemul online de securitate. Prin acest intermediu suntem obligati sa mentinem increderea clientilor nostri prin a proteja intimitatea si securitatea informatiilor dumneavoastra personale. Pentru a proteja informatia dumneavoastra impotriva accesului neautorizat, furtul de identitate si frauda de cont, va rugam sa urmati urmatorul link si sa va confirmati datele personale: http://www.raiffeisen.ro/wps/portal/internet", se preciza in e-mailul remis clientilor Raiffeisen Bank.
Reprezentantii bancii resping varianta conform careia fraudatorul ar fi obtinut date din baza de clienti a bancii si sustin ca atacul informatic nu a pus probleme. "Atacul este destul de slab conceput. Am informat clientii ca banca nu cere astfel de informatii. Spera ca istoria trecuta i-a invatat pe clienti sa nu raspunda la astfel de mesaje", a declarat directorul IT al bancii, Calin Rangu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an