Comisia Europeana a aprobat preluarea DoubleClick de catre Google
Data publicarii: 12-03-2008 | MediaGoogle a obtinut marti aprobarea neconditionata a Comisiei Europene (CE) pentru preluarea companiei de publicitate pe internet DoubleClick pentru 3,1 miliarde dolari, in ciuda obiectiilor din partea concurentilor si sustinatorilor confidentialitatii, scrie Reuters.
Google obtinuse deja aprobarea autoritatilor antitrust din Statele Unite.
"Investigatia amanuntita a Comisiei Europene a indicat ca Google si DoubleClick nu exercita constrangeri majore de natura competitiva una asupra activitatilor celeilalte si, prin urmare, cele doua firme nu pot fi considerate concurente in prezent", se precizeaza intr-un comunicat al Comisiei Europene, executivul Uniunii Europene (UE).
Google este motorul de cautare pe internet cel mai folosit din Europa, iar tranzactia a atras criticile unor concurenti precum Microsoft Corp si Yahoo Inc.
Comisia a mai mentionat, totodata, ca tranzactia nu va avea puterea de a marginaliza activitatea concurentilor Google in serviciile de publicitate pe internet "ad serving", care folosesc programe speciale pentru a ajuta companiile de publicitate sa tinteasca potentialii clienti.
Comunicatul Comisiei Europene mai mentioneaza ca, in ciuda ingrijorarii concurentilor, tranzactia nu va bloca accesul la variante alternative oferite de Microsoft, Yahoo si AOL.
Sustinatorii confidentialitatii au criticat tranzactia, deoarece va permite celor doua companii sa isi combine metodele de colectare de informatii despre obiceiurile internautilor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online