Cum isi pacalesc hipermarketurile cumparatorii: tepele de promotie
Data publicarii: 12-03-2008 | DiverseScandalul hipermarketurilor din Romania continua, iar in vizor sunt tot preturile. De data asta, capcana pe care hipermarketurile o intind cumparatorilor este legata de promotii. Nu de putine ori se intampla ca la raft sa fie afisat un pret, iar la casa - altul, mai mare. Viata dulce a hipermarketurilor nu va tine insa la nesfarsit. Deputatii Comisiei Economice cer declansarea unei anchete parlamentare privind toate neregulile din marile lanturi de magazine.
De la inceputul anului, numai in Bucuresti 5.500 de cumparatori au reclamat la Protectia Consumatorilor ca au fost pacaliti. Toti s-au plans de diferenta dintre pretul afisat la raft si cel pe care trebuie sa-l plateasca la casa.
Astfel de situatii sunt intalnite in aproape toate marile magazine din tara. Gheorghe Ciubotaru, vicepresedinte ANPC, sustine ca "de regula sunt erori umane, pot acuza insa si clientii ca au schimbat locul produsului sau eticheta".
Amenzile pe care le platesc acum hipermarketurile care isi pacalesc astfel clientii au crescut insa pana la 60.000 de lei, pentru abateri repetate.
Exista in Romania trei lanturi de mari magazine de tip cash and carry incluse intr-un program care sa elimine diferentele de preturi dintre raft si casa. Pana la urma, nu doar codurile de bare sunt problema, ci si atitudinea angajatilor.
Pe piata s-a lansat deja o campanie pentru a determina magazinele sa respecte principiul: pretul afisat este pretul platit. Programul urmareste o mai buna coordonare intre departamentele de stabilire a preturilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online