Cum isi pacalesc hipermarketurile cumparatorii: tepele de promotie
Data publicarii: 12-03-2008 | DiverseScandalul hipermarketurilor din Romania continua, iar in vizor sunt tot preturile. De data asta, capcana pe care hipermarketurile o intind cumparatorilor este legata de promotii. Nu de putine ori se intampla ca la raft sa fie afisat un pret, iar la casa - altul, mai mare. Viata dulce a hipermarketurilor nu va tine insa la nesfarsit. Deputatii Comisiei Economice cer declansarea unei anchete parlamentare privind toate neregulile din marile lanturi de magazine.
De la inceputul anului, numai in Bucuresti 5.500 de cumparatori au reclamat la Protectia Consumatorilor ca au fost pacaliti. Toti s-au plans de diferenta dintre pretul afisat la raft si cel pe care trebuie sa-l plateasca la casa.
Astfel de situatii sunt intalnite in aproape toate marile magazine din tara. Gheorghe Ciubotaru, vicepresedinte ANPC, sustine ca "de regula sunt erori umane, pot acuza insa si clientii ca au schimbat locul produsului sau eticheta".
Amenzile pe care le platesc acum hipermarketurile care isi pacalesc astfel clientii au crescut insa pana la 60.000 de lei, pentru abateri repetate.
Exista in Romania trei lanturi de mari magazine de tip cash and carry incluse intr-un program care sa elimine diferentele de preturi dintre raft si casa. Pana la urma, nu doar codurile de bare sunt problema, ci si atitudinea angajatilor.
Pe piata s-a lansat deja o campanie pentru a determina magazinele sa respecte principiul: pretul afisat este pretul platit. Programul urmareste o mai buna coordonare intre departamentele de stabilire a preturilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall