Sucursale de banci pentru baietii de cartier
Data publicarii: 12-03-2008 | Finante-BanciRazboiul chiriilor, pornit de banci, face victime in randul micilor magazine, care nu isi permit chirii atat de mari, noteaza Gandul. Fiindca Raiffeisen Bank a oferit o chirie mai mare pentru acelasi spatiu de pe bulevardul Ion Mihalache, Depozitul de Calculatoare a dat coltul si s-a oprit pe o straduta laterala din apropiere, unde plateste mai putin.
Magazinul de haine Modexim, situat vizavi de acelasi Raiffeisen Bank, are contract pana in noiembrie. "Dupa aceasta data, o sa ne mareasca de mai mult de zece ori chiria, asa ca o sa plecam. E enorm sa ajungi de la 1.500-2.000 euro pe luna la 10.000 si mai bine, cum am auzit ca a oferit Raiffeisen Bank, peste drum de noi, dar bancile au intotdeauna capital", spune Gabriela Dicu, reprezentanta muribundului Modexim. Magazinul de scule Technic Shop e curtat de vecina Egnatia Bank, care i-a propus tot 10.000 euro, ca sa elibereze cei 200 metri patrati.
Rand pe rand, librarii, cofetarii, piterii, buticuri cu de-ale gurii, frizerii, magazine de toale sau marochinarie au fost aruncate in strada de banci, farmacii si cazinouri de cartier. Astfel, pe o portiune de numai un kilometru din Bulevardul Ion Mihalache s-au inghesuit 18 sucursale de banci, 11 farmacii si cinci cazinouri, la care se adauga cinci dealeri GSM si trei comercianti de electrocasnice.
La parterul blocului Ginei (34 ani) sunt trei banci si o farmacie, impodobite cu reclame luminoase ce dau cladirii un aer modern. In schimb, au disparut pizzeria si mica alimentara de pe colt care functiona non-stop: "Nu am timp sa ma duc la Carrefour, sa stau la cozile lor. Sigur e un pic mai ieftin, dar n-am timp. Asa, imediat cobor, iau lapte, iau paine si gata. O sa ajungem ca americanii. Muncim toata saptamana si in weekend mergem toti cu cosul la supermarket, ne luam pentru toata luna si dupa aia".
Buticurile nu sunt singurele victime
Expansiunea retelelor de unitati bancare a silit si marii retaileri de electrocasnice sa-si "relocheze" spatiile de vanzare aflate pe principalele artere comerciale din oras la periferie. Spre exemplu, Flanco - parte a grupului Flamingo International - a inchis anul trecut nu mai putin de 45 de magazine de proximitate, totalizand aproximativ 15% din spatiul de vanzare.
In schimbul acestora, retailerul a preferat sa inaugureze alte 12 "magazine destinatie" (14.500 mp). Potrivit oficialilor grupului, pentru ca un magazin sa fie profitabil, chiria pentru spatiul commercial nu trebuie sa fie mai mare de 35-40 de euro pe metru patrat, prag peste care bancile pot sari cu lejeritate.
"Au existat situatii in care noi nu am putut oferi mai mult de 40 de euro pe metru patrat, in timp ce bancile au oferit dublu din start. In aceste conditii, suntem obligati sa ne indreptam catre parcurile comerciale, unde chiria pe metru patrat nu depaseste 20 de euro", a precizat Dragos Simion, presedintele Consiliului de Administratie al Grupului Flamingo International.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii