Concurenta auto creste bugetele de publicitate
Data publicarii: 12-03-2008 | MediaCursa automobilelor pe "autostrada publicitatii" continua si in acest an, mai ales pe micile ecrane, noteaza Adevarul. In primele doua luni ale anului 2008, au fost difuzate pe televiziunile noastre 21.941 de spoturi pentru marcile de automobile.
In fruntea "plutonului" se afla marcile Citroen (cu 3.851 de insertii tv), Toyota (3.414) si Renault (2.117). Campaniile de promovare ale celor trei marci au adunat si cele mai multe puncte de audienta in mediul urban (Gross Rating Point - GRP).
Nici piata de televiziune, principalul suport pe care se promoveaza marcile auto, nu a ramas spectatoare la aceasta cursa (infernala). Si intre posturile tv exista o competitie pentru atragerea de clienti din randul producatorilor si dealerilor de automobile.
In perioada analizata, Pro TV a difuzat 1.453 de reclame auto, livrand si cea mai mare audienta in mediul urban: 5.429 GRP-uri. Pe urmatoarele locuri in topul audientei se afla Antena 1 (2.425 GRP-uri) si Prima TV (1.927 GRP-uri).
De remarcat ca TVR 1 se afla departe de locurile fruntase ale acestui clasament, cu doar 158 de insertii auto (care au furnizat 153 de puncte de audienta in mediul urban). Se observa ca advertiserii pe acest segment prefera statiile comerciale, care le asigura audienta optima in mediul urban si a caror public-tinta corespund cu profilul telespectatorilor acestor posturi.
Canalele de nisa sport.ro si National Geographic au difuzat cele mai multe spoturi pentru automobile in primele doua luni ale acestui an, 2.291, respectiv 2.257. Explicatia consta in faptul ca, pentru a atinge puncte de audienta convenite cu clientii publicitari, astfel de statii trebuie sa difuzeze de mai multe ori clipurile fata de televiziunile (generaliste) ale caror programe obtin ratinguri mari.
Bugetele au crescut spectaculos pe tv
Cursa de pe "autostrada publicitatii" de la inceputul acestui an este, de fapt, o prelungire a competitiei dure care a avut loc anul trecut. Alaturi de banci si fondurile private de asigurari, automobilele au constituit categoria-vedeta care s-a bucurat de o promovare intensa si, implicit, de bugete de marketing insemnate.
Astfel, in 2007, volumul brut de publicitate consumat de automobile, pe tv, presa si radio s-a ridicat la 261,6 milioane de euro, conform monitorizarilor Alfa Cont. (Este un volum brut calculat pe tarifele-lista de publicitate.)
Acest volum este cu 54% mai mare decat cel inregistrat in anul 2006. Numarul de insertii publicitare (pe tv, presa si radio) a atins 193.419, cu 11% mai mult decat in anul precedent.
Este clar ca acesti clienti publicitari nu au fost descurajati de inflatia de media de anul trecut (cresterea preturilor la spatiile publicitare). Acest lucru se poate observa la investitiile publicitare pe televiziune. Volum brut cheltuit pe tv in 2007 s-a ridicat la 221,8 milioane de euro (calculat pe tarifele-lista), cu 61% mai mare decat in 2006.
Cresterea spectaculoasa s-a produs pe un numar de 109.254 de insertii difuzate, cu 36% mai mare decat cel inregistrat in anul precedent. In 2007, a scazut numarul de insertii publicitare in reviste si pe statiile de radio fata de 2006.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii