Doar 4% din romani platesc masa cu cardul
Data publicarii: 12-03-2008 | Finante-BanciRomanii considera cardul de debit - care acopera cheltuieli ce depasesc salariul lunar (overdraft) - drept card de credit, deoarece uneori sumele extrase sunt mai mari decat limitele unui card de credit, potrivit unui studiu prezentat de ING Bank. Adrian Apolzan, director in ING Romania, spune ca unul din trei romani foloseste cardul pentru orice fel de cumparaturi, in timp ce unul din cinci romani utilizeaza astfel de instrumente pentru plata facturilor.
Cardul a ramas un instrument pentru scoaterea banilor din salarii de la bancomate pentru trei sferturi (78%) dintre posesori. Din cauza informatiilor putine pe care le detin despre carduri, o treime dintre romani scot bani de doua-trei ori pe luna, de teama comisioanelor pe care le considera mari. Doar 3% din posesorii de carduri de credit si 7% din detinatorii cardului cu descoperire de cont le folosesc zilnic.
Un sfert din posesorii de carduri le folosesc la plata directa in magazinele dotate cu POS-uri. 24% dintre romani cumpara alimente cu cardul, 18% platesc facturile prin card. Foarte putini (4%) achita nota de plata la restaurant prin card si doar 7% fac plinul de benzina cu cardul. Cardul este folosit de 6% dintre posesori in calatorii, iar 3% dintre romani il utilizeaza la reincarcarea cartelelor telefonice (3%).
Conform studiului ING, cardul de credit a cunoscut in ultimii ani o usoara crestere pe piata romaneasca, desi este utilizat, in general, pentru imprumuturi mici care acopera valoarea a doar 2-3 salarii. Piata autohtona a cardurilor, estimata in prezent la un numar de 10 milioane de carduri, ramane dominata de cardul de salariu care are o pondere de peste 80%.
Desi a crescut ca pondere in ultimii ani, cardul de credit cumuleaza numai 22% din optiuni, acesta fiind solicitat de catre romani in special in situatii de urgenta sau pentru achizitii de bunuri cu valori foarte mari.
Pe de alta parte, overdraftul (cardul cu descoperire de cont) este utilizat de 15% dintre clientii bancari, fiind folosit pentru extrageri cuprinse intre doua si sase salarii. Desi il prefera in sondaj, el nu este direct ales de clientul bancii, fiind de regula impus de catre angajatori.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online