Doar 4% din romani platesc masa cu cardul
Data publicarii: 12-03-2008 | Finante-BanciRomanii considera cardul de debit - care acopera cheltuieli ce depasesc salariul lunar (overdraft) - drept card de credit, deoarece uneori sumele extrase sunt mai mari decat limitele unui card de credit, potrivit unui studiu prezentat de ING Bank. Adrian Apolzan, director in ING Romania, spune ca unul din trei romani foloseste cardul pentru orice fel de cumparaturi, in timp ce unul din cinci romani utilizeaza astfel de instrumente pentru plata facturilor.
Cardul a ramas un instrument pentru scoaterea banilor din salarii de la bancomate pentru trei sferturi (78%) dintre posesori. Din cauza informatiilor putine pe care le detin despre carduri, o treime dintre romani scot bani de doua-trei ori pe luna, de teama comisioanelor pe care le considera mari. Doar 3% din posesorii de carduri de credit si 7% din detinatorii cardului cu descoperire de cont le folosesc zilnic.
Un sfert din posesorii de carduri le folosesc la plata directa in magazinele dotate cu POS-uri. 24% dintre romani cumpara alimente cu cardul, 18% platesc facturile prin card. Foarte putini (4%) achita nota de plata la restaurant prin card si doar 7% fac plinul de benzina cu cardul. Cardul este folosit de 6% dintre posesori in calatorii, iar 3% dintre romani il utilizeaza la reincarcarea cartelelor telefonice (3%).
Conform studiului ING, cardul de credit a cunoscut in ultimii ani o usoara crestere pe piata romaneasca, desi este utilizat, in general, pentru imprumuturi mici care acopera valoarea a doar 2-3 salarii. Piata autohtona a cardurilor, estimata in prezent la un numar de 10 milioane de carduri, ramane dominata de cardul de salariu care are o pondere de peste 80%.
Desi a crescut ca pondere in ultimii ani, cardul de credit cumuleaza numai 22% din optiuni, acesta fiind solicitat de catre romani in special in situatii de urgenta sau pentru achizitii de bunuri cu valori foarte mari.
Pe de alta parte, overdraftul (cardul cu descoperire de cont) este utilizat de 15% dintre clientii bancari, fiind folosit pentru extrageri cuprinse intre doua si sase salarii. Desi il prefera in sondaj, el nu este direct ales de clientul bancii, fiind de regula impus de catre angajatori.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare