Outlet, viitorul shoppingului la romani?
Data publicarii: 15-03-2008 | LifestylePotrivit definitiei, termenul "outlet" desemneaza acele magazine ale unor branduri sau case renumite care vand soldurile ramase inainte de lansarea noilor colectii la preturi mult mai mici, noteaza Romania Libera. In Europa, fenomenul centrelor comerciale de tip outlet este unul extins si a devenit o obisnuinta. In Romania, desi piata centrelor comerciale a cunoscut o dezvoltare accelerata in ultimii ani, conceptul de outlet abia incepe sa prinda contur in mintea consumatorului.
Desi inca nu se poate vorbi despre o piata de profil, magazinele de reduceri iau avant si in marile noastre orase. La inceput, au aparut cateva magazine de tip outlet dezvoltate cu precadere de brandurile sportive. Ulterior, pentru ca s-a inteles ideea ca la romani pretul este in continuare un element care are o mare pondere in decizia de cumparare, branduri vestimentare, ca Bigotti sau Seroussi, si-au deschis propriile outlet-uri.
Desi previziunile celor care dezvolta acest concept in Romania sunt optimiste in ceea ce priveste evolutia lui, cred ca succesul acestei tendinte la romani este inca departe. Foarte putini sunt cei care stiu de magazinele outlet, iar daca au auzit de ele si intentioneaza sa le viziteze, constata ca sunt amplasate destul de departe. Daca totusi au ambitia sa ajunga la ele, sunt dezamagiti de preturile ridicate la produse.
De exemplu, Elmec Outlet, situat pe DN1, practica preturi departe de a se incadra in piata de solduri, un tricou cu maneca scurta marca Marlboro Classics atingand suma de 175 lei, iar o camasa Phard depaseste milionul. Unde-i avantajul acestui magazin de tip outlet? Nu am gasit raspunsul. Tot pe DN1 mai exista si un outlet Adidas, unde nu am ajuns, dar am aflat de la cunoscuti ca o pereche de pantofi poate ajunge si la 4 milioane. Inca un shop outlet mai este in zona Tineretului, langa Liceul "Gh. sincai" - Infinity Town - un magazin multibrand care vinde produse Levi's, Lee, Wragler, Diesel si Gas.
Dar pentru a nu spulbera toate sperantele exista si o veste mai buna: Outlet Store, situat in buricul targului - Piata Romana -, tot un magazin multibrand, intins pe o suprafata maricica si unde preturile sunt cu adevarat reduse. Blugi Diesel sau Guess la 79 lei, tricouri cu maneca lunga in jur de 40 lei si cizme Miss Sixty, din piele, pana in 2 milioane.
In momentul de fata ma indoiesc ca magazinele de reducere, existente pe piata romaneasca, definesc conceptul de outlet. Dar inchei in speranta ca deschiderea celui mai mare centru comercial, Fashion House Outlet Centre, de pe autostrada Bucuresti-Pitesti, va fi un succes in ceea ce priveste practicarea reducerilor de pana la 70%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private